Senaste nytt

Plåta porslinet - mat i SAS Business inom Europa

ARN-CPH

Dagens frukost:
IMG_4225.jpeg
God yoghurt.

Meny:
IMG_4223.jpeg

Champagne-reklam kl 7 på morgon!
IMG_4224.jpeg

Gardinen fördragen.

CPH-FAE

Lunch mellan Köpenhamn och Färöarna känns ingen, med enda skillnaden att innehållsförteckningen som tidigare var klistrad på lådan saknades samt att en brie-ost och en liten chokladbit var nertryckt i lådan också. Fritt val från vagnen. Flera danskar verkar förvånade över att spriten, som de tydligen är vana vid på den här linjen, utgått. Jag har inte åkt här förut så jag vet inte om det varit så tidigare.

Ingen gardin fördragen.

IMG_4226.jpeg

Last edited:
Efter helgens flyg med SAS Euro Biz ARN-MXP ToR måste jag säga att jag är väldigt nöjd med produkten. Flyget till MXP gick strax efter kl 17 i fredags och det var en himla fin service och en god middag de bjöd på.

Seat-block är så skönt. Man kan ju vara trygg med att det kommer finnas plats för väskan där man sitter även om man inte är först ombord vilket var fallet på båda flygen denna helg. Med Plus konceptet hände det mig flera ggr att jag var tvungen att gå 5-15 rader bakåt i kabinen för att hitta utrymme för väskan och sedan nästla mig framåt mot strömmen av folk som boardar. Inte ett issue nu!

Lite bilder:

20251003_173626.jpg

Rätt skumpa och den fylldes på proaktivt vilket var mycket trevligt!

20251003_173717.jpg

Fint med tryckt meny. Beef short ribs fick mig att tro att det skulle bli en kladdig tillställning, fast det kom inte revbensspjäll utan mört kött som åts med kniv och gaffel som var tillverkade av metall.

20251003_174436.jpg

Goda cashew nötter. Hade varit pricken över i om de kommit varma i en skål. Kör dem alltid i mikron hemma.

20251003_180425.jpg

Gott med varm mat ombord! På hemvägen gick flyget kring kl 21 på lördagen. Då var det smörrebröd med lax och en varm våffla till dessert som dock hann kallna innan intag.

20251003_184336.jpg

Skål, klang och jubel!

20251003_184727.jpg

Cognacen var av sorten Bache Gabrielsen VSOP som kom i småflaskor. Den tjocka PORSLINS-muggen med kaffe tror jag har "dubbel-skrov". Hett kaffe, men inte het mugg.

Denna resa vart betald med poäng, men jag och kompisen konstaterade att denna produkt skulle man kunna betala lite pengar för. Bra jobbat av SAS!

Last edited:
Påminnelse till alla att detta är en bildtråd för vad man fått serverat ombord med nya Business konceptet. Vill man diskutera konceptet finns det lämpligare trådar för det.

/Moderator

ALC-ARN 11:05
De goda nyheterna är att det serverades varm lunch på denna avgång.
De dåliga är att det inte fanns någon champagne över huvud taget, bara det gamla vanliga bubblet, Calvert.

"Not loaded enough, passengers on the way down drunk everything" var ursäkten.

Och visst är det fint med en tryckt meny, men inte en enda av rätterna på menyn serverades ! [se bilder]
Avslutades med något som bäst kan beskrivas som en blandning av kanelbulle och croissant fylld med nutella

20251009_130501.jpg

20251009_134405.jpg
20251009_151000.jpg
20251009_131152.jpg

Toppen