Senaste nytt

Plåta lådan - mat i SAS Plus inom Europa

Helgens flygning Aten-Stockholm i SAS+ bjöd på det största lågvattenmärket hittills: sur förrättssallad som legat i värme för länge och blivit mjuk, själva huvudrätten var mjuk, smaklös industritärnad potatis blandad med burktonfisk till en oförlåten sörja. Inte ens salt eller peppar hade vågat lägga till! Sorgligt på en nästan 4h lång flygning längst fram i kabinen. Det här var första gången jag blev riktigt besviken på kvällslådan, hittills har de annars hållt bra kvalitet.

Catering fra utestasjonene kan være tråkig :( Håppas du sender inn tilbakemelding eller sa i fra til crewet så man kan endre leverandør eller be om oppstramming fra leverandør :/

Pulled Turkey, i Plus mellan Köpenhamn och Bologna här om dagen. Var förvånansvärt nog ätbart och gott.

Attachments

• lådasas.JPG
    lådasas.JPG
    {memory} MB · Visningar: 723
Helgens flygning Aten-Stockholm i SAS+ bjöd på det största lågvattenmärket hittills: sur förrättssallad som legat i värme för länge och blivit mjuk, själva huvudrätten var mjuk, smaklös industritärnad potatis blandad med burktonfisk till en oförlåten sörja. Inte ens salt eller peppar hade vågat lägga till! Sorgligt på en nästan 4h lång flygning längst fram i kabinen. Det här var första gången jag blev riktigt besviken på kvällslådan, hittills har de annars hållt bra kvalitet.

Åkte från Aten i somras (lunchflyg) och då var pastasalladen ett skämt. Jag mailade in till SAS och berättade det och fick en lite vag ursäkt tillbaka. Skrev tillbaka om kompensation och fick det. Så maila till kundtjänst. Om inte annat så är det nog bra för dem att veta att cateringen i Aten är usel.

Hade en riktigt obehaglig upplevelse igår på SK1517. Skämt kött, skäms SAS.

Rutt:
London Heathrow (LHR) - Köpenhamn (CPH)
Flightnummer: SK1517
Flygplanstyp: A320
Datum för flygning: 2015-01-01
Restid: 2h05min
Lådans namn: Anchovy Creme, Glazed Porkloin with Spelt & Pumpkin Salad, Chocolate Cake
Omdöme: Ansjoviskrämen var OK till brödet. Väl framme vid grisen kände jag instinktivt att något var mycket fel. Köttet luktade skämt. Skar mig en tugga, tuggade försiktigt och spottade sedan tillbaka det. Kollade direkt lådans utgångsdatum, inget fel (1/1). Riktigt läskigt, skickade naturligtvis ut den. Jag åt dock salladen med behag. Bäst, om än något torr, var chokladkakan.

December 2014 227.JPG

December 2014 228.JPG

Attachments

• December 2014 228.JPG
    December 2014 228.JPG
    {memory} MB · Visningar: 320
Fick likadan som Agö tidigare postat i tråden. Dock utan att den smakade konstigt, även om jag ätit godare flygplansmåltider. :)

Rutt: Stockholm (ARN) - Paris (CDG)
Flight: SK 0579
Datum 1 feb 2015
Plåta lådan 2 januari 2015.jpg

1. Hela denna veckan har jag blivit erbjuden den "otroliga" pastasalladen med kräftstjärtar (ursprung Kina). Kan inte SAS inse att INGEN äter den mer än en gång. ALLA åt macka istället i hela plus kabinen alla gånger denna veckan = dax att byta ut den!

1. Hela denna veckan har jag blivit erbjuden den "otroliga" pastasalladen med kräftstjärtar (ursprung Kina). Kan inte SAS inse att INGEN äter den mer än en gång. ALLA åt macka istället i hela plus kabinen alla gånger denna veckan = dax att byta ut den!

Ikke bra... Import fra Kina kan man virkelig holde seg for god til. Skal nevne det for en bekjent, dette er såpass "alvorlig" (er det noe jeg ikke tåler, så er det import mat, især från asien).

Ikke bra... Import fra Kina kan man virkelig holde seg for god til. Skal nevne det for en bekjent, dette er såpass "alvorlig" (er det noe jeg ikke tåler, så er det import mat, især från asien).

Om folk visste hur dessa kräftor levde och vad det matas med i Kina hade inte en enda människa ätit dem. Vad hände med "lokal mat" från Skandinavien ?!

Toppen