Senaste nytt

Plåta lådan - mat i SAS Plus inom Europa

Längtar så till 1 september så vi slipper dessa bedrövliga lådor... torr kyckling, hård potatis, udda grönsaker, konstiga smakkombinationer. Lite som att man hela tiden vill mer än man klarar av...

Denna trippen blev det en kyckling å en lax. Som tur var fanns det en "andra"-servering med Go-rester som kunde stilla hungern.
20250522_133304.jpg
20250524_200937.jpg
20250524_202359.jpg

Längtar så till 1 september så vi slipper dessa bedrövliga lådor... torr kyckling, hård potatis, udda grönsaker, konstiga smakkombinationer. Lite som att man hela tiden vill mer än man klarar av...

Denna trippen blev det en kyckling å en lax. Som tur var fanns det en "andra"-servering med Go-rester som kunde stilla hungern.
Visa bifogad bild 165258Visa bifogad bild 165256Visa bifogad bild 165257
Skall du inte flyga i september?
Den 1 oktober börjar väl SAS med Business inom Europa .

e1b21b4fa464126515330ded49e37786.jpg

Efter tips från forumet testade jag att i förväg ringa in och ändra en av måltiderna till en barnmåltid (den övre boxen i bilden, jämfört med den vanliga). Det var ett lite lustigt hopplock, men överlag mer barnvänligt än de sura/beska rörorna i min låda. Under chokladbiten, smöret och ketchupen låg dessutom följande (förvånansvärt goda) specialbröd:

2097cceaac1ec134da8c12c5dcdb0ef6.jpg

Vi har precist varit i Düsseldorf med SAS Plus från Köpenhamn. Kyckling med nudlar och rödkål på vägen dit och lax med potatis sallad på vägen hem. Kycklingen var mycket bra tyckte alla (2 vuxna + dottern på 13), laxen lite mer sådär men jag tyckte den var godkänd. Presentationen är inte så bra, men jag tycker det är helt okej. Mycket bra crew ut och hem, bra service och trevligt bemötande.

Till London i dag flög jag SAS Go - då blev det smash burgern som nu också serveras i låda.

Nu blir felfinnaren i mig på gott humör. Är brödet fritt från veganer, gluten, och laktos, eller är det veganskt och innehåller gluten, men är fritt från laktos?

Funderade över detsamma. Eftersom det är öppet för tolkning kanske det är tänkt att passa alla varianter. (Passade dock inte kräset barn.)

• Gilla
Reactions: fcx
Toppen