Senaste nytt

Plåta lådan - mat i SAS Plus inom Europa

fcx

Medlem
Ny låda (för mig), men det här var inte gott.

Förrätten smakade alldeles för mycket "blue cheese" i den vita krämklicken. Morotsbitarna var djupfrysta. Köttet rätt bra.

Huvudrätten var varmrökt lax. Nu är jag ingen fiskfantast, men det här var ändå under förväntan. En hård, tjock och seg skorpa på laxen med slemmiga (!) grönsaker till. Besk sallad som skar sig med resten av maten. Såsen OK.

Efterrätten innehöll obetydligt med rabarber, bara en hård kaka. Så hård att den var svår att äta med skeden. Vid ett tillfälle sprätte det till ordentligt och hela knät fylldes med kaksmulor.

Sämsta lådan hittills. Betyg 2/10 (och då är jag snäll).

DSC_0593.JPG DSC_0592.JPG
 

fcx

Medlem
En liten fråga bara. Vad är det för kött i cecina? Wikipedia säger så här, och känner jag SAS rätt så kan det vara precis vilket av alternativen som helst.

Cecina is similar to ham and is made by curing beef, horse or (less frequently) goat, rabbit, or hare.
 

Patrik

Medlem
Från Palma (PMI) till Arlanda (ARN) serverades i tisdags denna låda, härlig flygvärdinna som verkligen gillade sitt jobb tyckte att det var synd om barnen som fick denna och delade ut ordentligt med chips o.s.v., men "Anchovy Bouche w/ Herring Roe" var riktigt god.
68768960-10C6-4A33-AF10-F2EAE3AB9C7A.JPG
 
A

Aurora

Guest
En liten fråga bara. Vad är det för kött i cecina? Wikipedia säger så här, och känner jag SAS rätt så kan det vara precis vilket av alternativen som helst.

Cecina is similar to ham and is made by curing beef, horse or (less frequently) goat, rabbit, or hare.

Nestemann som får lådan får åpne ingrediens-listan!!! I'm way curious myself :D
 

Anfield

Medlem
Du reagerade inte på att förbrukningsdagen var för snart 2 månader sedan?


Jag frågade om dom hade någon äldre årgång på fikat ! Men tänkte dock inte på att även maten skulle serveras enligt önskemål !


Nytt jobb har gjort att jag har svårt att hinna med ! ......... Dom hart tänkt sig att jag ska jobba ......
 
Toppen