Senaste nytt

Plåta Boxen - mat i SAS Plus inom Europa

Status
Stängd för vidare inlägg.

Moco

Medlem
Plus för juicen.
Men boxen?! Läste jag inte att kuben hade tillkommit för att SAS hade "studerat vanliga resenärer och insett att de ville äta med en hand"? Jag menar, det här är ju ungefär samma innehåll som vanligt, dvs du ska bre din macka själv m.m. Jag ser minst 6 olika förpackningar inne i kuben, som alla kräver 2 händer för att öppna.
Dvs absolut inget nytänk alls, förutom att kuben antagligen kräver mindre lagringsutrymme.

Haha, enig. Var ska man börja? Innehållsmässigt och sett till de enskilda delarna så är det väl bra. Men för att konceptet ska fylla någon funktion krävs det ju att produkterna är färdiga att äta direkt - det är ju inte fallet här. Plottrigt och struligt blir det på bordet dessutom. Vem i hela friden har konsultat fram detta koncept? Känns inte genomtänkt på något sätt. Snarare förmedlar det en bild av Skandinavien som sjukt krångligt.
 

palmen

Moderator
Haha, enig. Var ska man börja? Innehållsmässigt och sett till de enskilda delarna så är det väl bra. Men för att konceptet ska fylla någon funktion krävs det ju att produkterna är färdiga att äta direkt - det är ju inte fallet här. Plottrigt och struligt blir det på bordet dessutom. Vem i hela friden har konsultat fram detta koncept? Känns inte genomtänkt på något sätt. Snarare förmedlar det en bild av Skandinavien som sjukt krångligt.
Problemen där med frukost i Sverige är väl att alla vill ha frukost på sitt sätt i Sverige så det är väl 9 miljoner olika kombinationer.
Jag föredrar att få fixa ihop frukosten själv då det är en del saker jag gärna undviker.
Om lådan som delades ut innehöll en färdig äggmacka med kaviar skulle säkert många vara missnöjda för de inte fick en macka de gillade.

Tror vi ska vänta lite mer än ett dygn innan man dömer ut en frukost som man bara sett på bild än så länge (några har ju dock redan testat).
 

Moco

Medlem
Problemen där med frukost i Sverige är väl att alla vill ha frukost på sitt sätt i Sverige så det är väl 9 miljoner olika kombinationer.
Jag föredrar att få fixa ihop frukosten själv då det är en del saker jag gärna undviker.
Om lådan som delades ut innehöll en färdig äggmacka med kaviar skulle säkert många vara missnöjda för de inte fick en macka de gillade.

Tror vi ska vänta lite mer än ett dygn innan man dömer ut en frukost som man bara sett på bild än så länge (några har ju dock redan testat).

Jag tillhör skaran som har testat. Det är okej att ha synpunkter. Färdig kaviarsmörgås är heller inget jag skulle rekommendera/introducera 2017. Det blir svårt att tillfredsställa alla, men det finns nog en hyfsad gyllene medelväg, både sett till funktion och smak.
Jag dömer inte ut frukosten sett till innehållet, däremot upplever jag inte att sättet det presenteras på är optimalt.
 

henke12

Medlem
Från morgonens ARN-GOT
b698216468c0164faef8893d082a46c2.jpg
35a1cd367d73725ec99ea489abae7dc1.jpg
 

IT-snubben

Medlem
Fick just testa cubes SDL-ARN.

inget fel på innehållet men konceptet kub kändes krystat och omständigt. För att kunna äta av innehållet så måste ju ändå allt packas upp så då måste ju bordet användas som avläggningsplats. Med den gamla lådan så gick det ju att använda locket som bricka vilket inte går nu.
 

Myllys35

Medlem
Nu har även jag testat SAS nya kub på sträckan ARN-MMX denna morgon. Till att börja med kan jag konstatera att det är omständligt att hantera den nya lådan samt att det tar längre tid att äta. Kanske kan man utveckla sin teknik och hantera den mer effektivt, det återstår att se. Ouppackad tar den mindre plats, men precis som övriga framfört tar den mer plats uppackad.

När det kommer till själva innehållet är det dock en positiv överraskning. Ett rejält kliv framåt! Frukosten är godare, mer näringsriktig och ser aptitligare ut. Det är väl ändå insidan som räknas :).
 

Attachments

  • IMG_0281.JPG
    IMG_0281.JPG
    57,6 KB · Visningar: 501

Once56

Medlem
Har testat "lådfrukost" mellan LLA o ARN på morgonen. Bra innehåll men lite "meckigt" att hantera, både för mig som pax som för crew. Många separata saker som ska levereras till varje pax. Och ja, tar mkt mer plats på bordet än förut.
 

Moco

Medlem
Som en liten IKEA-låda det där :)

När det vore skönt om någon kunde tänka Ethan Allen... :) Säga vad man vill om IKEA, men meckigt och omständligt är det. Inget man förknippar med service.

Ett rejält kliv framåt! Frukosten är godare, mer näringsriktig och ser aptitligare ut.

Innehållet är ju (om än bra) mer eller mindre det samma som tidigare, så någon chockhöjning sett till näringsinnehållet handlar det väl inte om?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen