Senaste nytt

PIN-kod till American Express kort med chip

Hej,

Jag tror även att det går att logga in på nätet och få fram sin pinkod. Minns inte exakt hur man går tillväga.

/Christian

Man går in på nätet, och klickar på PIN, varje siffra visas en i taget. Amex är duktiga i Sverige tycker jag, deras online blir bättre för varje gång jag loggar in.

• Gilla
Reactions: Gus
När jag ansökte om mitt Amex så fick jag inte välja kod på ansökan? Hade gärna gjort det om möjligheten hade funnits.

Jag valde egen kod. Men jag kan kolla min egna kod på hemsidan om jag skulle glömma den. Kan ni inte göra det ?

Pratade med en kille på Amex om koden, och han sa att man kan gå till en "Bankomat" och byta kod där till egen personlig kod.

När jag ansökte om mitt Amex så fick jag inte välja kod på ansökan? Hade gärna gjort det om möjligheten hade funnits.

Det går inte att välja pinkod vid ansökan men när du får hem kortet finns det tydliga instruktioner hur man går tillväga för att byta, måste dock ske inom 10 dagar har jag för mig.

Det går inte att välja pinkod vid ansökan men när du får hem kortet finns det tydliga instruktioner hur man går tillväga för att byta, måste dock ske inom 10 dagar har jag för mig.

Killen jag pratade med idag sa inget om någon tidsbegränsning, utan bara att man skulle gå till en bankomat och byta pinkod, om man ville.

Killen jag pratade med idag sa inget om någon tidsbegränsning, utan bara att man skulle gå till en bankomat och byta pinkod, om man ville.

En tid innan man skulle få sitt nya kort med chip så skickade Amex ut ett meddelande att man kunde gå in och byta sin PIN-kod inom 10 dagar(innan dom tillverkade kortet) - då skulle kortet tillverkas med den egenvalda koden och inte med deras slumpvalda kod, det som också hände var att mitt nuvarande (chiplösa) kort fick den nya koden omgående.

Koden sitter i chipet på chip-korten, därför var man tvungen att välja innan dom tillverkade det, det är också därför man måste till en automat för att byta kod.

Mvh
/NotRyan

Toppen