Senaste nytt

Piloter hos SAS varslar om strejk 21 maj (gäller Sverige/Norge) *Strejk avblåst i Sverige*

  • Thread starter Deleted member 4971
  • Startdatum

varva77

Medlem
Mycket tråkigt för alla att strejken ser ut att bli verklighet. Förstår båda parter men finner det mycket märkligt att de försätter sig i den här situationen med tanke på konkurrenssituationen och vad de gick igenom för ett par/tre år sedan. Den lilla positiva spiral som jag ändå tycker har startat efter förra krisen riskerar att stanna av och sätta igång en negativ istället...
 

aldrighemma

Medlem
Mycket tråkigt för alla att strejken ser ut att bli verklighet. Förstår båda parter men finner det mycket märkligt att de försätter sig i den här situationen med tanke på konkurrenssituationen och vad de gick igenom för ett par/tre år sedan. Den lilla positiva spiral som jag ändå tycker har startat efter förra krisen riskerar att stanna av och sätta igång en negativ istället...

Dessutom drivet av den idag privilegierade grupp som rimligtvis har mest att förlora med tanke på deras alternativ (Läs Norwegian/Ryan etc...) om SAS går i KK.
 

Cat

Ny medlem
Helt rätt, de flygs av personal som har CPH-bas.

Edit: Dock är det inte säkert att de går på tid dvs om det blir strejk pga av t ex dominoeffekt.

Nej, det förstår jag att det kan bli förseningar. Jag kan ta det, om det inte massa timmar det handlar om. En får leva och se helt enkelt.
 

Erik_H

Ny medlem
Är det någon som vet hur mycket svensk besättning som flyger longhaul från OSL och CPH? Kankse hoppet om EWR kan leva med en ombokning och ett stopp...
 
Toppen