Senaste nytt

Piloter hos SAS varslar om strejk 21 maj (gäller Sverige/Norge) *Strejk avblåst i Sverige*

  • Thread starter Deleted member 4971
  • Startdatum
Massor av flighter från Arlanda kommer att ställas in imorgon, torsdag. Köpenhamn och Oslo berörs till viss del, men mycket mindre.

SAS anger på sin hemsida att man kommer att kunna bli ombokad och att de står för duty of care i enlighet med EU261/2004 samtidigt som man anser att strejken är extraordinär och därmed inte kommer att betala någon extra kompensation för förseningar.
Extraordinärt kan inte gälla för flygningar som ställts in före strejken ens har börjat eller?
 
Uppdaterad info igår kväll på SAS Sales Info.

20MAY15 20:00 UTC)

One of the Norwegian unions (NSF) and in Sweden (SPF) have announced a strike among pilots on SAS from 21MAY15, 00.00 LT.

Preliminary traffic program 21MAY15
Denmark: A few flights may be affected, mainly longhaul destinations
SK935/SK936 CPH-SFO-CPH 21MAY15 cancelled. Passengers will be rebooked by SAS.
Norway:A few flights may be affected
Sweden:
Many flights may be affected
SK945/SK946 ARN-ORD-ARN 21MAY15 cancelled. Passengers will be rebooked by SAS.

Check availabilities and flight information.

If the conflict becomes a fact, traffic disruptions will have most impact for traffic to/from/via Arlanda Airport.
Note: Wet lease carriers are not affected.
Following airlines will operate for SAS according to schedule: DC, JO, KF, PV (SVG-HOU) and QA.

SK Charter not affected.

Rebooking of cancelled flights
Passengers holding SK/117-document with SK cancelled flights may be involuntary rebooked.
Return tickets may be rebooked both outbound and inbound.
Rebooking to be made in the same booking class, or lowest available booking class in the same service class as originally booked. Same origin and destination.
New date of travel must be on/before 31AUG15.

Tickets must be marked with:
FE invol reissued due strike on SAS

Rebooking to other airlines for SAS offices
SK operated flights cancelled within 24hours of original departure time, may be rebooked to Star Alliance partners, in the same booking class, or lowest available booking class in the same service class as originally booked.
Star Alliance members:
A3, AC, AV, BR, CA, CM, ET, JP, LH, LO, LX, MS, NH, NZ, OS, OU, OZ, SA, SN, SQ, TG, TK, TP, UA and ZH.
If no availability on any Star Partner, other operating carriers, with whom SK have an interline agreement can be used.

Tickets must be marked with
FE invol reissued due strike on SAS

Rebooking and ticket reissue for Travel Agents of cancelled flights
Agents are authorized to involuntary rebook and reissue SK/117-document with SK cancelled flights.
Rebooking to be made on SK operated flights only, in the same booking class, or lowest available booking class in the same service class as originally booked.
New date of travel must be on/before 31AUG15.

Tickets must be marked with:
FE invol reissued due to strike on SAS

Rebooking of not cancelled flights
Passengers holding SK/117-document with SK operated flights departing to/from/via STO and on SK long haul flights 21MAY15-22MAY15, may rebook the ticket once, free of charge.
Return tickets may be rebooked both outbound and inbound.

Rebooking to be made on SK operated flights only, in the same booking class, or lowest available booking class in the same service class as originally booked. Same origin and destination.
Original ticket must be issued on/before 20MAY15.New date of travel must be on/before 31AUG15.

Tickets must be marked with: FE invol reissued due strike on SAS

Rebooking and ticket reissue for Travel Agents of not cancelled flights
Agents are authorized to involuntary rebook and reissue SK/117-document with SK operated flights to/from STO and on SK long haul flights departing 21MAY15-22MAY15.
Rebooking may be made once, free of charge.

Rebooking to be made on SK operated flights only, in the same booking class, or lowest available booking class in the same service class as originally booked.
Original ticket must be issued on/before 20MAY15.

New date of travel must be on/before 31AUG15.

Tickets must be marked with: FE invol reissued due to strike on SAS

Refund
Refund permitted for cancelled flights.
 
En sak jag inte förstår. På ekot säger de upprepat följande information
"Om strejken bryter ut kommer 110 av sas ca 1000 flighter att påverkas under dagen" samt "strejken berör ca 460 piloter"

Jag får inte ihop siffrorna...även om 50% är sjuka/lediga idag skulle det alltså innebära att de som jobbar bara är schemalagda på en flight var :/
 
En sak jag inte förstår. På ekot säger de upprepat följande information
"Om strejken bryter ut kommer 110 av sas ca 1000 flighter att påverkas under dagen" samt "strejken berör ca 460 piloter"

Jag får inte ihop siffrorna...även om 50% är sjuka/lediga idag skulle det alltså innebära att de som jobbar bara är schemalagda på en flight var :/
Om det vore så hade ju piloterna ingen fridag, ingen fritid. Räkna med att en slumpmässig dag och timme är 1/4 av piloterna i tjänst (mycket grov uppskattning). Det innebär inte heller att de som är i tjänst sitter bakom spakarna utan de har även andra uppgifter.
 
Jaja, det kommer att vara störningar hos SAS under dagen. Imorgon är en annan dag och eftersom man knuffat varslet framåt så finns det hopp att man kan flyga upp till LLA med ett mer seriöst bolag än Röda Näsan på fredag. Jag börjar inte oroa mig förrän i morgon vid lunch hur jag kommer till LLA efter en vecka i Tjeckien med lite god mat och god pilsner..... :)

Strategin att inte oroa sig i onödan visade sig lönsam.....
 
Last edited:
Om det vore så hade ju piloterna ingen fridag, ingen fritid. Räkna med att en slumpmässig dag och timme är 1/4 av piloterna i tjänst (mycket grov uppskattning). Det innebär inte heller att de som är i tjänst sitter bakom spakarna utan de har även andra uppgifter.
25% beläggning av personalstyrkan...på riktgt? Då förstår jag att det går dåligt...
 
Jaja, det kommer att vara störningar hos SAS under dagen. Imorgon är en annan dag och eftersom man knuffat varslet framåt så finns det hopp att man kan flyga upp till LLA med ett mer seriöst bolag än Röda Näsan på fredag. Jag börjar inte oroa mig förrän i morgon vid lunch hur jag kommer till LLA efter en vecka i Tjeckien med lite god mat och god pilsner..... :)

Lion Effort?
 
25% beläggning av personalstyrkan...på riktgt? Då förstår jag att det går dåligt...
Det är inget 9-5 jobb att vara pilot, utan snarare 2(3)-skift veckans alla dagar. Lägg till att man har fridag, semester, utbildning, stand-by etc så kan det se ut som om en minoritet av de anställda jobbar.
 
Toppen