Senaste nytt

Phishing SMS(?) - Turkish bokning

31147.png

Fick detta SMS precis. Samtidigt kollar jag i SAS-appen och mycket riktigt är flighten inställd. Någon som varit med om detta?

Ja, fick en hel del sådana SMS från SQ förrförra sommaren.
Tror även jag fått något från TK det året också, men lyckades inte hitta det i telefonen dock.

Visa bifogad bild 135559

Fick detta SMS precis. Samtidigt kollar jag i SAS-appen och mycket riktigt är flighten inställd. Någon som varit med om detta?
Jag fick sms igår skall åka med Tk från KL-IST sen IST-ARN och det var sista benet som ställdes in och förflyttades en dag framåt. Senare på fm såg jag på SAS appen att sista benet fanns kvar men hade då senarelagts 3h så nu blir det att tillbringa 10h i TK loungen

Jag har fått de där mååånga gånger, men det har alltid varit i samband med någon ändring. Tyvärr har det allt för ofta resulterat i trasiga rutter då Turkisk inte bokar om anslutningsflyget vid bonusresor (vilket det finns andra flygbolag som gör).

Bara för att denna tråd startades måste de ha triggat något hos Turkish för jag fick ett sms om schedule change nu..
Dock måste jag berömma turkish för deras extremt tydliga mail dom skickade ut i samband med detta och visar skillnaderna tydliga från originalbokningen.
1668669994185.png

Se där, väldigt tydlig information från Turkish. Fick nyligen e-post från LOT om två olika ändringar (+-5 minuter på båda flights), och där framkom tydligt vad som ändrats. Sen mejl från CheckMyTrip, även där tydligt. Sen mejl från SAS (var jag bokat) utan någon annan info än att en ändring skett och man ska kolla via länken, och även där är det inte tydligt vad ändringen är.
När detta sker på rena SAS-bokningar som jag inte har i CMT så får man ju alltid lite stress tills man vet vad som är annorlunda.

Toppen