Senaste nytt

Pensionär vill bli miljonär

Elände, såg fel på avgångstiden. Nu 1,5 tim dötid.
 

Attachments

  • IMG_4810.jpeg
    IMG_4810.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 184
Har nu hamnat i KAL lounge på Narita och om den kan ingenting sägas annat än att det är mycket begränsat utbud av mat och dryck. Vill man äta varm mat får man värma sina snabbnudlar själv.

Narita terminal 1 var annars en överraskande bekantskap. Hela terminal 1 norra är tillägnad Skyteam och det finns massor med affärer och restauranger innan incheckning. Själv fördrev jag tiden på Observation deck, fint väder här idag.

Blir en A330-300 till Seoul.
 

Attachments

  • IMG_4819.jpeg
    IMG_4819.jpeg
    92,4 KB · Visningar: 157
  • IMG_4820.jpeg
    IMG_4820.jpeg
    105,6 KB · Visningar: 125
  • IMG_4825.jpeg
    IMG_4825.jpeg
    162,2 KB · Visningar: 115
  • IMG_4823.jpeg
    IMG_4823.jpeg
    159,8 KB · Visningar: 110
  • IMG_4824.jpeg
    IMG_4824.jpeg
    142,1 KB · Visningar: 111
  • IMG_4809.jpeg
    IMG_4809.jpeg
    182,2 KB · Visningar: 117
  • IMG_4810.jpeg
    IMG_4810.jpeg
    162,8 KB · Visningar: 108
  • IMG_4811.jpeg
    IMG_4811.jpeg
    98,3 KB · Visningar: 97
  • IMG_4816.jpeg
    IMG_4816.jpeg
    93,4 KB · Visningar: 109
  • IMG_4814.jpeg
    IMG_4814.jpeg
    57,6 KB · Visningar: 118
  • IMG_4818.jpeg
    IMG_4818.jpeg
    138,9 KB · Visningar: 121
  • IMG_4826.jpeg
    IMG_4826.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 121
Då sitter jag på plats, bästa stolen på länge. Verkligen skönt. Första raden i business är en egen liten minikupe.
 

Attachments

  • IMG_4827.jpeg
    IMG_4827.jpeg
    119,4 KB · Visningar: 116
  • IMG_4828.jpeg
    IMG_4828.jpeg
    68,8 KB · Visningar: 120
  • IMG_4830.jpeg
    IMG_4830.jpeg
    104,8 KB · Visningar: 121
  • IMG_4834.jpeg
    IMG_4834.jpeg
    122,2 KB · Visningar: 123
  • IMG_4835.jpeg
    IMG_4835.jpeg
    115,2 KB · Visningar: 145
Nu pratar vi big förbättring. Har hamnat i KAL lounge på ICN och jädrar så annorlunda mot Narita. Stort som ett hus, varm mat och tom en bar och för den som vill äta snabbnudlar kan man naturligtvis värma dem själv.

Flygningen var bra, god mat och uppmärksam service. Blev tilltalad med namn igen. Börjar bli en vana men för mig skapar det inget extra. Men kul att status uppmärksammas i alla fall. Hade tur igen och fick ingen i sätet bredvid.

Egentligen hade jag bokat för att få åka prestige 2.0 men de bytte plan så det får bli en annan gång. 1.0 dög alldeles utmärkt.

Nu två timmar till avgång mot Seattle. Får se hur deras Delta One Suites är. Åker nu en A330-900neo.
 

Attachments

  • IMG_4859.jpeg
    IMG_4859.jpeg
    125,3 KB · Visningar: 132
  • IMG_4860.jpeg
    IMG_4860.jpeg
    117,1 KB · Visningar: 121
  • IMG_4861.jpeg
    IMG_4861.jpeg
    124,6 KB · Visningar: 124
  • IMG_4862.jpeg
    IMG_4862.jpeg
    85,7 KB · Visningar: 120
  • IMG_4863.jpeg
    IMG_4863.jpeg
    106,1 KB · Visningar: 121
  • IMG_4864.jpeg
    IMG_4864.jpeg
    126,1 KB · Visningar: 120
  • IMG_4865.jpeg
    IMG_4865.jpeg
    127,3 KB · Visningar: 125
  • IMG_4866.jpeg
    IMG_4866.jpeg
    117,4 KB · Visningar: 128
  • IMG_4868.jpeg
    IMG_4868.jpeg
    117 KB · Visningar: 130
  • IMG_4867.jpeg
    IMG_4867.jpeg
    100,8 KB · Visningar: 163
Last edited:
Eller både och?
Tja jag tror inte ölen kvalificerar in på 5+ hos nån ölkännare men fullt drickbar. Maskinen var lite kul, man ställde in ett glas, tryckte på start, maskinen vinklade glaset så att ölen rann i utan att skummas för mycket. När det var klar restes glaset upp och maskinen spruta i lite extra skumtoppning. Fanns för övrigt en maskin även i Tokyo.
 
Resan från ICN till SEA flöt på bra, lyckades sova en stor del av tiden.

Jag tycker sviten kändes rymlig, gott om plats och kunde i sovläge sträcka ut ordentligt och upplevde även att det var gott om plats för fötterna. Bra med skjutdörr, det blir väldigt privat när man stänger den.

Maten var helt ok men inget extra att skriva hem om. Servicen bra. Blev återigen välkomnad med namn och tillönskad en trevlig resa.

I morgon blir det flyg nr 15 till London, Virgin Atlantic 787-9. Sen två skutt med SAS till CPH och ARN.
 

Attachments

  • IMG_4880.jpeg
    IMG_4880.jpeg
    105,9 KB · Visningar: 136
  • IMG_4882.jpeg
    IMG_4882.jpeg
    99,5 KB · Visningar: 130
  • IMG_4887.jpeg
    IMG_4887.jpeg
    74,1 KB · Visningar: 128
  • IMG_4889.jpeg
    IMG_4889.jpeg
    63,1 KB · Visningar: 115
  • IMG_4890.jpeg
    IMG_4890.jpeg
    44,4 KB · Visningar: 121
  • IMG_4891.jpeg
    IMG_4891.jpeg
    51,2 KB · Visningar: 116
  • IMG_4892.jpeg
    IMG_4892.jpeg
    91,3 KB · Visningar: 108
  • IMG_4893.jpeg
    IMG_4893.jpeg
    78,3 KB · Visningar: 114
  • IMG_4896.jpeg
    IMG_4896.jpeg
    80,8 KB · Visningar: 112
  • IMG_4897.jpeg
    IMG_4897.jpeg
    52,4 KB · Visningar: 110
  • IMG_4906.jpeg
    IMG_4906.jpeg
    46,2 KB · Visningar: 113
  • IMG_4908.jpeg
    IMG_4908.jpeg
    84,3 KB · Visningar: 91
  • IMG_4912.jpeg
    IMG_4912.jpeg
    81,9 KB · Visningar: 116
  • IMG_4914.jpeg
    IMG_4914.jpeg
    54,2 KB · Visningar: 119
  • IMG_4916.jpeg
    IMG_4916.jpeg
    82,9 KB · Visningar: 128
  • IMG_4883.jpeg
    IMG_4883.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 127
Toppen