Senaste nytt

Pendla mellan Stockholm-Västerås ?

Jag kollade in TIM-kortet såg helt klart intressant ut, så om jag har förstått det rätt så kostar det ca 3400 kr för tågresa med SJ, tunnelbana med SL och bussar i Västerås? Får man sina Prio poäng?
3380:- student resp 3894:- icke-student om man ska lita på student - Trafik i Mälardalen [NS4 version]. SJ Regional samt TIM Komplett hela Mälardalen student 3720:- (SJ erbjuder bara ungdoms/studentpris på enkel- och 10-biljetter. Välj "Vuxen" för att visa pris för obegränsat resande i 30 dagar. Se Prisinfo - Trafik i Mälardalen [NS4 version]) Tel 0771-846 846 kan vara bra att ringa så får du exkta priser.
Registrera ditt SJ Regionalkort (=TIM-Kort) så får du SJ Priopoäng. SJ Prio - Trafik i Mälardalen [NS4 version]. Själv har jag trots två försök ännu inte lyckats registrera mitt SJ Regional, men det borde gå.

Jaha, då var man själv tillbaka i pendlarsituationen på ovan nämnd sträcka. Kan inte säga att man längtar efter just transporten.

Årskort silver plus hade varit ett alternativ på helårsbasis (man får ju en del mervärde), men nu räknar jag med att flytta över till Stockholm inom de närmsta tre månaderna.

Svårt att räkna in någon vinst på att bo i Västerås när pendlingskostnaderna är 4.500kr i 1:a klass, med tillägget 2h obetald arbetstid.

Toppen