Senaste nytt

Pearlloungerna på Arlanda stänger permanent

Kommer att vara många flygbolagskunder som flyger business class som kommer att undra varför det inte finns någon lounge på Sveriges största flygplats. Och många bankkunder som undrar varför det betalar extra för ett kort med Priority Pass när det inte finns någon lounge på T5 på Arlanda.
Finns ju lounge på T5 vid C gates för priority pass. Totalt kommer det finnas 2 priority pass lounger på Arlanda, borde räcka mer än väl.

Loungen på "Terminal 4" finns ju, dvs Terminal 5 C-gates?
Har dom bytt namn på T4?
Finns ju lounge på T5 vid C gates för priority pass. Totalt kommer det finnas 2 priority pass lounger på Arlanda, borde räcka mer än väl.
Jag har varit med om att flera gånger inte komma in på norrsken eftersom de har fyllt sin PP kvota.
Tänk om SAS utvidgar business loungen... eller kanske en LH lounge?
Hoppas inte.. men vet att många som är där klagar på att den är proppfull

Om det nu inte hade öppnats en ny SAS-lounge imorgon så hade det ju varit läge för SAS att expandera (skapa en EBD-lounge? man kan ju drömma...), men nu känns det ju mer osannolikt.
Det finns ju mycket riktigt en PP-lounge vid C-gates, men det är en rejäl promenad från säkerhetskontroll, dit, och tillbaka om man flyger från F gates.

Man kan ju undra om tillräckligt intresse för den svenska marknaden finns hos Lufthansa för att överväga att öppna en LH-lounge där istället för att fortsätta hyra in sig hos SAS. Då skulle ju en "riktig" *A-lounge komma tillbaka och kanske man då även skulle kunna teckna avtal med övriga "premiumbolag" som inte är med i Skyteam och flyger från T5 (Emirates, Qatar, Finnair, etc).

Jag tror inte nödvändigtvis man skall dra för stora växlar av informationen. Själva grunden till denna tråden är ett inlägg från 11 okt 2023 om att loungen skulle stänga vid årsskiftet. Det som hände var väl att mer eller mindre exakt samma lounge öppnade i ny regi eller liknande.
Jag skulle tro att det kommer vara i princip likadan tredjepartslounge i lokalerna även efter datumet, man kanske under nytt namn eller så.

Har dom bytt namn på T4?
Utifrån innan security heter den fortfarande T4. Så fort du gått igenom security är du dock på T5. Ändringen gjordes väl för 1-2 år sedan typ när man öppnade upp gången airside mellan gamla T4 och T5.

Snart kanske SAS-loungerna dyker upp hos PP och Loungekey? Plats kommer ju att finnas i alla fall.
Folk klagar ju på att loungerna är överfulla så skulle nog inte hoppas allt för mycket på det.

Tänk om SAS utvidgar business loungen... eller kanske en LH lounge?
Frågan är väl när/om AF och KLM flyttar till T5, för att få starkare koppling till SAS och använda deras lounge.
Då kan man börja spekulera om vad som sker med gamla *A partners, blir de kvar eller flyttar de till T2? Och vem som erbjuder lounge-tjänster till dem?

Det där skulle jag inte fundera för mycket på. Den enda tänkbara som kan flytta till T2 är LH-gruppen och såvitt bekant är de inte intresserade.

Toppen