Senaste nytt

PCR/Antigen-test: var har ni testat er, kostnad, hur snabbt fick ni svar?

Min poäng är precis det att kunden betalar för ett negativt provsvar...
Jag vet inte hur du tänker, men går jag och testar mig så vill jag ha ett korrekt svar, oavsett om det är positivt eller negativt. Att få ett intyg på ett falskt negativt test kan leda till så mycket värre problem när man väl landat på sin destination och blir sjukare jämfört med om man hade kunnat mitigera det i hemmet.
Sedan önskar jag naturligtvis att ett test för reseintyg är negativt, men det är en avsevärd skillnad där.

Jag vet inte hur du tänker, men går jag och testar mig så vill jag ha ett korrekt svar, oavsett om det är positivt eller negativt. Att få ett intyg på ett falskt negativt test kan leda till så mycket värre problem när man väl landat på sin destination och blir sjukare jämfört med om man hade kunnat mitigera det i hemmet.
Sedan önskar jag naturligtvis att ett test för reseintyg är negativt, men det är en avsevärd skillnad där.

Ok, vi säger väl så. Jag skulle vara försiktig med att extrapolera egna erfarenheter till befolkningen som helhet.

Min poäng är precis det att kunden betalar för ett negativt provsvar...

Ja, du har en poäng. Jag kanske är blåögd, men som kund förväntar man sig nog att de faktiskt tar ett prov och analyserar det. Annars är det ju förmodligen enklare att tillverka ett fejkat intyg själv.

Det var en från Marocko som förfalskade sitt positiva PCR test i Amsterdam nyligen för att komma med planet till Kina. Tror han sitter i finkan nu.

Toppen