Senaste nytt

Passkontroll i Zurich för vidare resa till Schengen?

Flyger GOT-ZRH-OPO med 55 minuters tid för byte i Zürich, någon som vet om man behöver ta sig genom passkontroll etc eller om man slipper det när slutdestination ändå är inom Schengen?

Vilken nivå håller Swiss business inom Europa annars? Försökte hitta tråd men hittade bara lite info om longhaul.
På hemresan flyger jag samma väg men 5 timmars byte på hemvägen. Hur är loungen på ZRH om man reser business? (Inga kort/nivåer alls att nyttja).
Tack på förhand för tips :)
 

fcx

Medlem
Flyger GOT-ZRH-OPO med 55 minuters tid för byte i Zürich, någon som vet om man behöver ta sig genom passkontroll etc eller om man slipper det när slutdestination ändå är inom Schengen?

Vilken nivå håller Swiss business inom Europa annars? Försökte hitta tråd men hittade bara lite info om longhaul.
På hemresan flyger jag samma väg men 5 timmars byte på hemvägen. Hur är loungen på ZRH om man reser business? (Inga kort/nivåer alls att nyttja).
Tack på förhand för tips :)
Du behöver inte passera någon gränskontroll i ZRH. Däremot kan det vara kontroll av id-kort/pass i samband med boarding, men det är inget som du behöver planera in extra tid för.
 

Kimmen00

Medlem
Flyger GOT-ZRH-OPO med 55 minuters tid för byte i Zürich, någon som vet om man behöver ta sig genom passkontroll etc eller om man slipper det när slutdestination ändå är inom Schengen?

Vilken nivå håller Swiss business inom Europa annars? Försökte hitta tråd men hittade bara lite info om longhaul.
På hemresan flyger jag samma väg men 5 timmars byte på hemvägen. Hur är loungen på ZRH om man reser business? (Inga kort/nivåer alls att nyttja).
Tack på förhand för tips :)

Swiss C intra-Europa var bra tycker jag de gånger vi flugit. Senast jag åkte (i april) fick man en tapas-bricka som var mkt god till middag. Bra service. När det gäller lounge kan jag inte hjälpa dig då vi alltid är i Senatorloungerna (den i Terminal E är mkt bra). Men antar att Businessloungerna är helt OK.
 
Toppen