Senaste nytt

Passkontroll i Thailand vid 24 timmars vistelse

bankb

Medlem
Undrar om nån har koll på hur det funkar i Thailand när man gör en snabb vistelse för att sedan flyga utrikes och sen tillbaka igen inom 36 timmar?

Vi flyger till Seoul via Bangkok för att sedan flyga tillbaka till Bangkok. Vid mellanlandningen ska vi ut från flygplatsen för att besöka några fabriker. Alltså behöver vi fylla i ankomstkortet. Men vad fyller vi i?

Vi reser ju ut igen 17 timmar efter ankomst, då till Seoul. Sen kommer vi tillbaka och stannar i 5 dagar till.

Behöver vi fylla i ett kort per vistelse, eller kan man fylla i för hela perioden direkt?

Varje tillfälle är ett immigrationstillfälle då du officiellt besöker Thailand vid att passera gränskontrollen. Jag hade skrivit något som "In transit, going airside for factory visit connecting to XX123 at HH:MM" vid första besöket. Andra besöket fyller du detaljerna för den längre vistelsen.

Jag har också bara fyllt i "In transit" när jag landat och gått ut några timmar (dock andra länder än Thailand). Har aldrig blivit några frågor. Om det skulle bli det hade jag visat utskrift på nästa biljett/boarding pass om man har

Lånar denna tråd. Tänker att nån av er kanske har koll på detta.

Jag planerar att flyga till Kambodja via Bangkok. Lär isf flyga med Thai från ARN och vidare med Thai Smile. Endast carry on. Kan jag då transit utan immigrationsprocess?

Om nej: Planen är sedan att flyga in i Thailand igen för lite lugnare semester ett par dagar senare. Kan det vålla några problem om jag då blivit in och utstämplad i Bangkok några dagar tidigare?
Samt slutligen: Kravet på att uppvisa utresebiljett vid inresa, gäller det valfritt färdsätt?
Tack BC:)

Lånar denna tråd. Tänker att nån av er kanske har koll på detta.

Jag planerar att flyga till Kambodja via Bangkok. Lär isf flyga med Thai från ARN och vidare med Thai Smile. Endast carry on. Kan jag då transit utan immigrationsprocess?

Om nej: Planen är sedan att flyga in i Thailand igen för lite lugnare semester ett par dagar senare. Kan det vålla några problem om jag då blivit in och utstämplad i Bangkok några dagar tidigare?
Samt slutligen: Kravet på att uppvisa utresebiljett vid inresa, gäller det valfritt färdsätt?
Tack BC:)

Ingen immigration när man har internationell transit i Bangkok, bara en säkerhetskontroll. Gäller även med incheckat bagage.

Toppen