Senaste nytt

Passagerare på flyg München-Köpenhamn fast över natten

Det var massor av snö, några flyg blev försenade och fick undantag från curfew för att komma iväg. Sen stängde man rullbanorna och flygen kom inte iväg alls, och då gick folk hem.
Mja, enligt flightradar gick 35 avgångar mellan 22 och 01, klart nedsatt kapacitet men jag kan nog tycka att prioriteringen av flyg blir lite knepig om man låter kärror på bussgate låta sina passagerare få stanna över hela natten samtidigt som man låter plan från gate flyga. Men jag är inte förvånad, helt i linje med hur en tysk anställd hade tänkt.

Mja, enligt flightradar gick 35 avgångar mellan 22 och 01, klart nedsatt kapacitet men jag kan nog tycka att prioriteringen av flyg blir lite knepig om man låter kärror på bussgate låta sina passagerare få stanna över hela natten samtidigt som man låter plan från gate flyga. Men jag är inte förvånad, helt i linje med hur en tysk anställd hade tänkt.

Ja, som sagt flera flyg kom ju iväg och hade undantag från curfew. Men det innebär ju inte alla hann eller hade möjlighet. Skulle inte förvåna mig om deicing, plogförare etc också gick hem.

Någon har inte berättat för deras AI att låta en människa hantera de här ärendena. Och därmed gräver de sitt hål ännu djupare.
Fast skillnaden är att en tysk medarbetare följer regler till punkt och pricka, en AI agent arbetar med sannolikheter och det är inte osannolikt att den hade kommit fram till ett annat resultat :p

Toppen