Senaste nytt

Pass höjt pris!

airac

Medlem
Jäklar, om SCB har med priserna på pass i sin 12-månaders KPI för inflationen, så lär vi se en räntehöjning till sommaren... :rolleyes:
Nja, KPI antar i så fall att om pass blir dyrare så köps det fler ID kort istället. Detsamma gäller många andra varor, därför finns det mycket kritik på bla Svensk KPI och riksbankspolitiken.
 

intuition

Medlem
Någon mer än jag som förnyar pass idag?

Måste passa på att klaga av mig på maskinerna. Man ska skriva namnteckning på skärmen och samplingen är så långsam att man behöver skriva som en femåring för att det ska bli något. Pennan måste hållas helt vinkelrätt mot ytan. Det blir liksom mer en textning av namnet än en namnteckning.
 
  • Gilla
Reactions: hco

guwonder

Medlem
Någon mer än jag som förnyar pass idag?

Måste passa på att klaga av mig på maskinerna. Man ska skriva namnteckning på skärmen och samplingen är så långsam att man behöver skriva som en femåring för att det ska bli något. Pennan måste hållas helt vinkelrätt mot ytan. Det blir liksom mer en textning av namnet än en namnteckning.

Jag var på Stockholmspolisen igår på Bergsgatan så gick till passrummet av nyfikenhet. Det var väldigt upptaget med unga barn som ansökte om pass på eftermiddagen. De små barnen får bara 3 års pass giltighet så prishöjningen är värre för sådana familjer. Jag hörde att förra månaden var det väldigt lätt att få tider även igår.

De sa att barn måste upprepa två eller tre gånger med de speciella pennorna.
 
Last edited:
Toppen