Senaste nytt

Pass-/Boardingkorthållare

Jag kör med den här för att hålla ordning på bordingpass, kort, bokningsbekräfteler och allt annat krafs när man är ute och åker. Kanske inget som man skryter med men den är helt klart funktionell för det priset.

Last edited:
Om ni letar efter ett sätt att tjäna lite pengar på den här sajten businessclass.se, så är det nog ingen dum idé att koppla på en liten webshop med nördiga prylar som tilltalar oss flygtokar... Trafiken till sajten har ni ju uppenbarligen, och det brukar vara det svåra i sammanhanget ;-)

Jag undrar om man verkligen skulle tjäna pengar på det i praktiken? Krävs en rejäl volym för att motivera insatsen...

Hur fick du tag på dina grejer? Blir inte klok på om de skickar till Sverige eller inte. "Flight 001 ships to the US and Canada" står det på siten.
Nästan så man blir sugen på en liten resa till NYC/Sydney/Singapore enbart för att kunna besöka deras butik ;)

ROOM sålde deras grejjer i gamla butiken innan kk. Använde de ett tag innan bytte till mount Blanc. (förbannade T9)

Jag begriper inte varför man ska ha detta. Det är ofta en klar fördel att det syns tydligt att man har ett europeiskt pass, dvs man vill inte ha något fodral. Dessutom har man ju allt i höger innerficka på kavajen när man reser. Använda boardingkort flyttas sedan till vänster ficka.

Jag försöker alltid spara mina boardingkort, och ha dom i 100% fint skick.
Blir frustrerad när det blir så lite som en "buckla" i kortet.

Hade mer än gärna haft något bättre ställe att placera dom än i laptop-facket på väskan.

Agehall / Vi som sällan reser med kavaj då? :(

Det är ju lösbart. De flesta klädaffärer säljer detta plagg och det finns i alla prisklasser. Det är helt oslagbart att ha en kavaj att knöla ner nycklar, telefon, pass, boardingpass och allt annat skräp i. Det gör det såååååå mycket enklare att ta sig genom säkerhetskontrollen.

Jag försöker alltid spara mina boardingkort, och ha dom i 100% fint skick.
Blir frustrerad när det blir så lite som en "buckla" i kortet.

Hade mer än gärna haft något bättre ställe att placera dom än i laptop-facket på väskan.

Pass och aktuellt boardingkort i skjortfickan, ej aktuella boardingkort förvaras på något listigt ställe i väskan, kanske en mapp av något slag?. När jag går på flighten läggs pass och boardingkort i väskan tillsammans med resten. :)

Toppen