Senaste nytt

Partners som inte längre blir förvånade oavsett vad man ska hitta på

Fullt stöd hemifrån, "Do it!", brukar det heta. Enda 'kravet' är att jag stämmer av så att det inte krockar med något hon planerat för oss.
Det har även krävts en kalender så hon har koll på vart jag är och när. Trevligt är att "hur?" även blivit en fråga av intresse för henne, gällande bolag, bokningsklass, poäng osv. :)

Mr Sofia är fortfarande mycket skeptisk till hela BC-grejen men tycker att jag ska göra det jag har råd med och tycker verkar kul (det är ju trots allt mina pengar) men ett litet litet hopp föddes nu under senaste resan till alperna: du glömmer väl inte att sätta poängen på rätt kort?" ;)

Fru gusten ler bara med milt överseende när jag lägger ut texten om dessa saker. Men det blir nog annat ljud i skällan då hon slår sig ner i ett F säte, på den bonusresa jag ämnar plocka ut senare i år.

Mrs Bryant har alltid varit väldigt förstående. Det har aldrig varit några problem med att dra iväg på vare sig endags eller fler dagars flygande.
Hon följde tom med på en övernattning i Palma där resan dit gick ARN-PRG-BCN-PMI.

Men efter att lillan kom i oktober så har hon ändrat uppfattning (vilket även jag delvis gjort) ;). Hon lät mig tom boka goldruns till PRG i slutet av graviditeten men dessa avbokades eftersom vi var på BB de aktuella datumen. Resultatet där är mer värt än EBG.

Nu är hon inte lika imponerad över mitt snack om MR med lillan sittandes i en babybjörn under min pappaledighet. Samtidigt som hon gillar lounger och har svårt att acceptera ekonomiklass på longhaul.

Åsikten här hemma är att de flesta här är komplett galna :D men även här dyker det upp en del ämnen där jag försiktigt får frågan om jag inte kunde fråga de där på forumet!
Det krävdes inte mycket övertalning för att använda lite lifemiles för vår tripp till sydstaterna i vår heller! Några verkliga galenskaper a la Björnström blir det nog inte tal om. Åtminstone inte än....

Efter snart 40 års äktenskap har fru Ulagun fått smak på resandet i sig och inte endast destinationen. F har vi inte ansett oss vilja lägga pengar/poäng på (ännu) däremot tar hon numera C för givet på long haul. Börjar även få bestämda åsikter vilka bolag vi ska välja .
Kan man påstå att jag har lyckats :eek:
Reser dessutom allt mer på gamla dagar. Ofta på hennes initiativ. Hemkomna från Oman efter jul/nyår blir det NYC och hockey feb/mars. MOW i maj. Evenes, aldig varit på Lofoten början av Juli. Hittade av slump fyndbiljetter med SAS i plus till Sardinien, slutet av Juli.
Problemet är då mer släkt och vänner samt två missunsamma vuxna söner med familj. Kommentarer som "ni reser ju jämt" hör till vardagen och hör jag inte lite avundsjuka ibland från dessa charter fantaster som tar med färdigbredda mackor hemifrån till sina fåtaliga resor.

Efter att ha sett fördelarna med statuskort så vill hon, min hustru, ha ett eget! Det blir till att samla miles tillsammans nu. Att åka till t.ex. London via AMS eller CDG - inga problem om det leder till nästa nivå..!..

Toppen