Senaste nytt

Paris-Lisabon-New York Business T&R 5596:- [error fare]

Var det inte något speciellt med om man reser till/från USA? Att det skulle vara svårare för flygbolagen att inte godkänna error fares? Tycker jag läst det här på BC, fast kanske bara gäller Amerikanska flygbolag?
Tyvärr är det inte lika solklart längre. DOT har slutat försvara uppenbara mistake Fares.
 
Tipset är att efteråt följa den aktuella Mistake Fare-tråden på Flyertalks och se om andra råkar ut för strul. Boka alltid hotell som går att boka av. Boka billiga anslutningsflyg som går att sumpa i värsta fall eller använda till bara en kort resa.
 
Om jag hade vetat svaret hade jag inte frågat. Förra gången jag provade med en "error fare" var förra året med BA first class till SYD som de inte honorerade. Inom några dagar annulerade de bara biljetterna, utan att först informera oss som hade bokat. Jag har inte koll på hur "error fares" har hanterats på senare tid och därför söker jag färsk input från initierade BC-medlemmar. Vad tror ni som har mer erfarenhet av "error fares" kommer att hända denna gång och hur länge bör man vänta med att boka anslutningsflyg och hotell?
Tror du seriöst att någon här har insider info om vilka fare accepteras och vilka inte? och om från vilken tidpunkt är OK att resa?
@agehall har redan svarat. Svaret är när du sitter ombord och flyget har lyft.
 
Dr. Miles, naturligtvis tror jag inte att någon här har insider info. Jag frågar därför att det kanske finns BC-medlemmar som har specialiserat sig på "error fares" och därmed har en bättre känsla av vad som kan komma att hända i detta konkreta fall. Jag själv har bara provat en gång och den gången avbokade flygbolaget (BA) biljetterna. Förslagen från Cristoffer Cedergren är konkreta och bra.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Jag frågar därför att det kanske finns BC-medlemmar som har specialiserat sig på "error fares" och därmed har en bättre känsla av vad som kan komma att hända i detta konkreta fall.

Se mitt svar ovan. Om det kommer mer information så kan det förändras, men tills tex flygbolaget går ut och officiellt säger "Alla får åka!" så är det vad som gäller.

Värt att notera är att även i fallet med BA's Viking-fares OSL-usa förra året så var det väldigt osäkert om alla skulle få åka eftersom mailet de skickade ut var luddigt och det kom max ett brev per bokare, inte ett per bokning.

Förslagen från Cristoffer Cedergren är konkreta och bra.
Fast inte alltid tillräckliga. Du tar alltid en risk när du gör detta och du vet inte innan flighten har lyft ifall du får åka (iaf inte i detta läge).
 
Toppen