Senaste nytt

Paris (CDG) Lounge access med SAS Plus?

Ampere

Medlem
Ska åka från Paris nästa helg och reser i SAS Plus, det står att vi har lounge access men finns det någon öppen lounge?
Vi ska springa ett lopp några timmar innan resan och vore skönt att kunna duscha av sig inför flighten..
 

henke12

Medlem
Ska åka från Paris nästa helg och reser i SAS Plus, det står att vi har lounge access men finns det någon öppen lounge?
Vi ska springa ett lopp några timmar innan resan och vore skönt att kunna duscha av sig inför flighten..

SAS-loungen är stängd i Paris (Pga att Terminal 1 som SAS brukade trafikera är stängd för renovering, renoveringen är dessutom försenad)

I Terminal 2 där SAS nu flyger finns endast 1 lounge, Flyger man med SAS har man inte tillträde dit. Varken med EBG+ eller Plusbiljett.

Flyger man Lufthansagruppen dock har de avtal, men inte SAS :(
 
CDG Terminal 1 är öppen igen, så jag tolkar som att du med Plus-biljett ska få tillgång till Star Alliance loungen och Lufthansa Business.
Detta enligt https://www.staralliance.com/en/lounge-finder
Jag var där förra veckan, och lyckades komma in i Star Alliance loungen på T1. Osäker på om det behövdes EBG/EBD dock. Men tänk på att du måste igenom passkontroll för att komma till loungen, och även tillbaka till Schengen området. Det kan vara lång kö tillbaka, så se till att du har gott om tid.
Lufthansa loungerna hittade jag inte, trots att jag frågade flera flygplatsanställda. Man kommer inte igenom Security på Satellit 6 med SAS boardingkort.
 

011430121

Medlem
CDG Terminal 1 är öppen igen, så jag tolkar som att du med Plus-biljett ska få tillgång till Star Alliance loungen och Lufthansa Business.
Detta enligt https://www.staralliance.com/en/lounge-finder
Jag var där förra veckan, och lyckades komma in i Star Alliance loungen på T1. Osäker på om det behövdes EBG/EBD dock. Men tänk på att du måste igenom passkontroll för att komma till loungen, och även tillbaka till Schengen området. Det kan vara lång kö tillbaka, så se till att du har gott om tid.
Lufthansa loungerna hittade jag inte, trots att jag frågade flera flygplatsanställda. Man kommer inte igenom Security på Satellit 6 med SAS boardingkort.
Om jag har fattat rätt kommer man inte in i LH loungen den ligger tydligen bakom säkerhetskontrollen
 

ptotheg

Medlem
Star Alliance loungen är öppen igen i Terminal 1 airside. Läser lite olika på olika sidor? Reser CDG-ARN senare idag och har Gold men på något ställe står det endast för resenärer som reser utanför eu/schengen. Vad gäller? Någon som varit där nyligen.
 
Toppen