Senaste nytt

Paris - Bra hotell och restauranger?

Uppdatering önskas. Fyller 50 i slutet av Augusti och med stora delar av världen stängd ser weekend i Paris ut som ett alternativ när alla andra alternativ fått läggas i papperskorgen-:( Funderar på Jules Verne som har öppnat och som jag aldrig besökt men vill gärna ha aktuella tips på fler bra restauranger i Paris. Budgeten är ganska hög men det viktigaste är bra kvalitet och upplevelse. Kom gärna med aktuella tips!
Hit ska jag gå nästa gång jag är i Paris. Jag har inte varit där men en god vän - som också är galen i kombinationen franskt/japanskt - besökte krogen i slutet av förra året och var då minst sagt begeistrad. Fick sin tredje stjärna tidigare i år. Alla gillar förstås inte denna stil och du har fått riktigt bra andra tips.

Restaurant Kei Paris Gourmet restaurant of great French gastronomy - Restaurant Kei

Jag kan möjligtvis ha tipsat om Le Chateaubriand tidigare men den står sig riktigt fint och är raka motsatsen till Kei, även prismässigt...

RESTAURANT LE CHATEAUBRIAND PARIS

Mina favoriter i Paris sen många år:
Hotell: Le Notre Dame
Fantastiska vyer mot Notre Dame (åtminstone före branden). Trevliga kvarter. Snabbt o lätt att nå med RER från CDG.
Restauranger: Le Bar a Huitres
Finns några stycken, inte dom lyxigaste fiskrestaurangerna i Paris men prisvärt och bra ostronmeny. Om man gillar fisk o skaldjur bör man heller inte missa Place Pablo-Picasso - många bra restauranger där. (Förr i tiden fanns det en jättemysig liten ostronrestaurang vid Place Gallion ägd av Gerard Depardieu - tyvärr försvunnen.)
Jag tror någon nämnde Le Jules Verne - jag har bara varit där en gång, en häftig upplevelse - men prisvärt... nja, inte i mitt tycke.

Toppen