Stefan Sandström
Medlem
Hej.
Jag vill bara skriva ett par rader om en rutt som jag inte tror allt för många har gjort.
Bilderna är från 2005-6 men jag kör endå denna rutt ganska ofta pga mitt jobb. När jag tog dessa bilder var jag dock på ett helt annat bolag än nu.
Hela äventyret börjar när man landat på Lungi international airport. För att vara ett sådant land så är flygplatsen förvånansvärt organiserad och personalen som jobbar där är super trevlig. Efter passkontroll och formaliteter så har man 4 val att ta sig till freetown: 1. Buss/Bil (6-7timmar) 2. Färja 3. svävare 4. Helikopter
För att spara tid tar de flesta som har råd att hosta up 75usd helikoptern
Man köper en helikopter biljett. Går till incheckning och får ett boardingcard (en träbit med färg på). Sedan sitter man helt enkelt och väntar på att de roppar up ens färg. Det "roliga" är att säkerhets genomgången görs av en kille i clowndräkt...man hör inte ett ord va han säger för det är ett jäkla liv i den terminalen (hangaren).
Boarding är selfservice.... förutom om du har storväska, den släpar en stackare om bord åt dig.... Firstclass service bleknar i gämnförelse.
Väl ombord är servicen second to absolut nothing. Men va gör väl det när man har Rotorblad AC från fönstren som är öppna.
Dessa piloter vågar minsan flyga med dörren öppen.
Nu faller det sig dock så illa att helikoptern på bildern och piloterna omkom i en olycka ett par dagar senare. Men ett annat bolag har startat up som kör exakt samma maskiner fast vitmålade.
Svävaren har jag hört ryktas om att den har sjunkit...för jag har då inte sett den på länge.
Jag vill bara skriva ett par rader om en rutt som jag inte tror allt för många har gjort.
Bilderna är från 2005-6 men jag kör endå denna rutt ganska ofta pga mitt jobb. När jag tog dessa bilder var jag dock på ett helt annat bolag än nu.
Hela äventyret börjar när man landat på Lungi international airport. För att vara ett sådant land så är flygplatsen förvånansvärt organiserad och personalen som jobbar där är super trevlig. Efter passkontroll och formaliteter så har man 4 val att ta sig till freetown: 1. Buss/Bil (6-7timmar) 2. Färja 3. svävare 4. Helikopter
För att spara tid tar de flesta som har råd att hosta up 75usd helikoptern
Man köper en helikopter biljett. Går till incheckning och får ett boardingcard (en träbit med färg på). Sedan sitter man helt enkelt och väntar på att de roppar up ens färg. Det "roliga" är att säkerhets genomgången görs av en kille i clowndräkt...man hör inte ett ord va han säger för det är ett jäkla liv i den terminalen (hangaren).
Boarding är selfservice.... förutom om du har storväska, den släpar en stackare om bord åt dig.... Firstclass service bleknar i gämnförelse.
Väl ombord är servicen second to absolut nothing. Men va gör väl det när man har Rotorblad AC från fönstren som är öppna.
Dessa piloter vågar minsan flyga med dörren öppen.
Nu faller det sig dock så illa att helikoptern på bildern och piloterna omkom i en olycka ett par dagar senare. Men ett annat bolag har startat up som kör exakt samma maskiner fast vitmålade.
Svävaren har jag hört ryktas om att den har sjunkit...för jag har då inte sett den på länge.