MrRob
Medlem
Som Doctor-X skriver "Årets voucher får du nog räkna bort eftersom om du ombokar/lägger till flighter måste vouchern vara giltig.".
Du kan alltså dessvärre inte lägga till en returresa i januari på en voucher som går ut 2021-12-31.
Det är väl mer tacka och ta emot och inte ifrågasätta, kan väl ha varit en agent som trodde alla delstater i USA var samma zon.Jag har bokat open-jaw i två olika poängzoner ganska nyligen utan problem. Visserligen bägge i USA (Hawaii 190k samt fastlandet 130k) utifall det nu spelar någon roll?
Tack @Doctor-X!
Det mest rimliga, som det låter nu, är att köra T&R till Tokyo istället och köpa till T&R till Auckland. Då sparar vi en del EB och kan möjligen köra någon annan resa längre fram, och det är ju som bekant aldrig fel.
Frågan är då tajming: Om vi vill nyttja årets utgående 2-4-1 men åka så sent som möjligt (t.ex. 18:e december - 12:e jan~) bör ditresan bokas nu i dagarna och returen inväntas? Det går väl att ringa in och plocka returen när dessa släpps i januari?
Stort tack för all hjälp so far!
Allt efter nyår kan du glömma om du vill kunna använda förra årets voucher, har du tur kanske du kan vänta tills 30/12-2021 (31/12- om du kan boka online) och försöka boka en resa i början av dec 2022 till slutet av dec 2022 (1-21 dec?). Finns det platser i början av dec hade jag isf tagit dem på vinst och förslut nu och sen försökt lägga till returen så sent som det går iår.
Då tjänar man med andra ord ingenting på att boka denna sidan av året, om man ändå behöver nyttja den andra vouchern för att resa andra sidan av året?
Dvs 15 dec - 15 jan, det kräver 2 vouchers oavsett. Enda skillnaden med att boka enkelresa nu är att jag säkrar en avresa, till ett marginellt högre pris? Isåfall är det ju bara att avvakta känns det som..
Det här blir svårt hur du än väljer att göra.
De enda som flyger till NZ är SQ och NZ. NZ släpper i princip inte awardbiljetter i C och Eurobonus kan inte boka SQ. Eftersom SAS Star Alliance bokning inte visar blandade klasser kommer man aldrig se flyg till NZ i C.
Boka vilken t/r som helst till SYD ni kan hitta, oavsett datum, i ekonomi, innan nyår med den vouchern, och hoppas på att fixa mer poäng och hitta C på rätt datum och ändra sen.
Nu vill jag inte ge någon falska förhoppningar, men Air NZ brukade åtminstone före pandemin ha bonusbiljetter i C tillgängliga för Eurobonusmedlemmar. Inte många - men de fanns. Jag har rest med dem åtminstone tre gånger i business som Eurobonusaward (för två personer). Bäst tillgänglighet har det varit Australien-NZ och vice versa där de har (hade) några flighter med treklasskonfiguration.