Senaste nytt

PANIK: reser till Abu Dhabi idag, pass gäller 2 månader till. Kört?

Immigrationsmyndigheten i Thailand har som praxis att tillåta pass med kortare tid än 6mån kvar (för de som stannar kortare än 30d). Den thailändska staten + deras konsulat i Sverige hävdar dock fortfarande att 6mån gäller. Jag tror inte det blir problem, men jag skulle heller inte chansa i detta fall - verkar alldeles för oklart.

De tillåter mig veterligen provisoriskt pass i Thailand. Det betyder att du kan utfärda ett sådant, med +6mån giltighetstid på ambassaden i Tokyo (om du är kvar). Kanske kan det också gå på generalkonsulatet i Hong Kong.

Håller med om denna strategi. Försök att skaffa provisoriskt pass, sedan boka resan hem via länder som tillåter det.

Lycka till och berätta gärna hur det går!

Inresa i HK gick bra. Lite nervöst dock. Nu på Sw Konsulatet och skaffar provisoriskt pass. Hoppas nu bara USDM agenten hade rätt att våra två flighter med TG i F inte påverkas av att vi missade två flighter (NH och BR).
"olika bolag, inga problem "

Hmm, det där låter konstigt. Normalt sett innebär missad flight att resten avbokas, även om det är olika bolag... Jag hoppas verkligen att det inte är så i det här fallet...

Allt har gått bra. Vi behövde inte ta fram extrapasset utan kom igenom med det vanliga. Vet inte om det påverkade att vi blev eskorterade av TG F personalen genom Diplomatingången.

Våra missade flyg står nu som Cancelled på USDM, det flygna som Flown och det återstående som Active.

Toppen