Senaste nytt

Pandion får ett guldkort att ge till familjemedlem

Fast track, kundservice, businessincheckning och övriga EBG-förmåner funkar väl genomgående helt OK, trots antalet EBG?

Ja, utom i undantagsfall. Tidvis trängsel brukar dock inte vara ett problem för folk som faktiskt ser sin FFP-status som en förmån och inte sin födslorätt.

Den "trånga sektorn" med för många EBG verkar vara trångt i SK:s egna lounger. Förstår inte att så många föreslår lösningen färre EBG, själv skulle jag föreslår större lounger...

Problemet med trängsel är bara vid vissa tider.
SAS har ju sagt att de tänker sälja tillträde till de som saknar status just därför att det är gott om plats
stora tider av dygnet, bl.a. kommer CPH loungen att dekoreras med stora skyltar som gör reklam för just loungen.

Omdisponering av utrymmet och möblemanget(ut med sofforna!) skulle räcka långt.

Fast track, kundservice, businessincheckning och övriga EBG-förmåner funkar väl genomgående helt OK, trots antalet EBG?

Inget som har med antalet EBG att göra men:
- Priority Baggage fungerar inte även om man är ensam EBG på planet.
- Priority Boarding är inget som praktiseras annat än i undantagsfall

Från destinationer där det inte finns lounge (dvs. de flesta inom norden) borde man få något från menyn ombord istället.
Muffin för EBG sandwich för EBP :D

- Priority Boarding är inget som praktiseras annat än i undantagsfall

Priority boarding är såvitt jag vet inte en publicerad perk för EBG, och *G-villkoren anger priority boarding som en fördel "where available", dvs de flights som annars också råkar ha priority boarding för C/F-klass.

EBP får redan plocka gratis från menyn. Och för inrikes resenärer får man använda T4 Loungen vid ankomst.

men det är före och under flygningen man har dötid att fördriva.
I Norge finns det ingen inrikes lounge alls och det finns ju även internationella rutter
utan departure lounge, MLT t.ex och det är ju en lång flygning (finns lounge men EBG ger inte tillträde)

Priority boarding är såvitt jag vet inte en publicerad perk för EBG, och *G-villkoren anger priority boarding som en fördel "where available", dvs de flights som annars också råkar ha priority boarding för C/F-klass.

nä det har du rätt i, men eftersom SAS gör det ibland även inrikes (tror det hänt mig 2ggr på 5 år) så kan de lika gärna göra det alltid
en billig reform.

En kollega fick sitt sprillans nya EBP i lådan idag. Känns lite bittert att sitta här med sitt sunkiga gamla EBG.. Nu gäller det att klämma in många points under vad som återstår av kvalperioden. Hoppet lever.

Toppen