Senaste nytt

Påskerbjudande - Besök SAS business lounger mot en avgift

Tjaeng

Medlem
En liten parentes bara, om man är en familj på 5 personer, får man ta med sig så många in i en *Alliance lounge då?

Beror på de enskilda bolagens egna policy. Det enda som gäller över hela *A-beståndet är att *G får ha med sig en gäst. Mestadels brukar det vara att bolagens egna FF får ta med sig familjen till bolagets egna lounger.
 

Dr. Miles

Expert
Jag tycker att det är okej att de erbjuder lounge access som tillval.
Var och en får bedömma om det är prisvärt eller ej efter deras situation. (som andra skrev, lång transfer osv)
 

TreD

Medlem
Tycker det är ett OK erbjudande. Observera att det är business loungerna det gäller och inte Scandinavian loungerna så det är inget som kommer beröra EBG och Star Gold passagerare. Tror för övrigt inte det är så många affärsresenärer som reser under påskveckan.?
Jag då får de inte mycket för pengarna, särskilt inte på ARN!
 

TreD

Medlem
Jacob skrev: "Erbjudandet gäller för tillträde till SAS business lounger på Stockholm Arlanda (terminal 5), Köpenhamn och Oslo vid resa med SAS, Blue 1 eller Wideroe."
 

agehall

Medlem
Tror inte det där kommer att ge speciellt mycket mer trafik i loungen. Enda gången det ens är halvfult i business loungen är väl när lounghaul-flighterna ska avgå. Resten av dagen brukar det ju bara vara SL som är välbesökt. Och jag tror nog att de flesta kommer att tycka att det är för dyrt för att slå till. Men jag tycker det är en bra gest av SAS. Jag hade blivit glad om jag fått detta erbjudande innan jag hade status.
 

Jacob

Medlem
Det ska gå att betala för att besöka Menzies loungen på Arlanda utan Diners, Priority Pass eller andra kort. Hittade en prisuppgift från 2010 och då kostade inträdet 200 kronor så förmodligen är det är några kronor mer år 2012.

Men jag tycker det är en bra gest av SAS. Jag hade blivit glad om jag fått detta erbjudande innan jag hade status.
SAS business lounge på Arlanda var den första loungen jag någonsin besökte och jag kan inte påstå att det var den värsta timmen av mitt liv. Sedan att jag 160 lounger senare kanske inte tycker loungen är det mest spännande som går att finna på vårt runda klot är en annan sak.

Ser inget fel med att de erbjuder tillträde under en period när loungen mestadels lär stå tom. Jag hade nog också tyckt det var ett trevligt erbjudande att få innan jag hade status och hade säkert nappat på det också, i alla fall om jag haft gott om tid på flygplatsen.
 

TjudöBoy

Medlem
Hela nöjet med att flyga är ju ej heller ett lounge besök!
Att bara gå omkring eller sitta å fika på ett flygfält samt titta på alla olika sorters människor som kommer eller skall iväg ngn stans tycker jag i sig är ett nöje.
Men visst, efter en stund i sorlet bland ett myller av människor så kan det va skönt att dra sig tillbaks till en lugn lounge för ett glas vin, wiskey eller fast två... ;)
 

ulagun

Medlem
Bara de inte slår ihop Business och Scandianvian loungerna som de brukar göra i CPH över jul/nyår.
Då kan det bli trångt.
Men tack för "varningen" flyger ut från CPH den 4.e april så får se hur det fungerar.
 

011430121

Medlem
Man slår väl ihop loungerna även på ARN under vissa tider, just vid jul och sommar för att fräsa upp dem.
Har jag drömt, men skull inte SAS testa att EBS skulle ha tillträde till C klass loungerna mot poäng uttag.
 
Toppen