Senaste nytt

Pålitlighet vid ny kabin vid val av plats

Jag har nya kabinen i seatmap både på arn-ewr och ewr-osl i slutet på mars. Jag räknar helt med att den senaste tidens strul gör att det inte inte kommer bli så, utan att det blir den gamla. Ser det istället som en positiv överraskning om det skulle bli den nya - så slipper man bli missnöjd!
Tur man satte förväntningarna någorlunda lågt. ARN-EWR har nu fått equipment change till gamla kabinen, EWR-OSL visar fortfarande nya. Men som sagt - det kan säkert ändra sig igen dagen innan...

Men det gäller väl att hålla lite koll, eftersom åtminstone jag gärna vill ha window-seat på nya kabinen, men definitivt inte på gamla...

Tur man satte förväntningarna någorlunda lågt. ARN-EWR har nu fått equipment change till gamla kabinen, EWR-OSL visar fortfarande nya. Men som sagt - det kan säkert ändra sig igen dagen innan...

Men det gäller väl att hålla lite koll, eftersom åtminstone jag gärna vill ha window-seat på nya kabinen, men definitivt inte på gamla...
Vilket datum i mars tittar du på och var kan man se detta?

Jag åker ut från CPH till EWR den 23 juni. Idag har de ändrat från A330 till A340.
Har sett att det gått en A340-maskin den sträckan på tisdagar förut.
Är det på grund av service och liknande?

Kan vara. Det är bara SAS som vet hur de planerar sina flygningar. 23 juni är precis i anslutning till midsommar och jag vet inte om deras rutter ändras lite då.

Hmm, det där tål att forskas i ;) Undrar om SAS planerar in en vilodag för sina A330 under sommaren för att minska risken för långa förljdflörseningar eller om en A330 kommer dyka upp på någon annan linje...

Har en flygning CPH-EWR den 19:e maj (en tisdag) som nu har ändrats till A340 från A330 med nya kabinen. Ansökte om OT-uppgradering för att få chansen att testa nya business så jag hoppas på ytterligare ett flygplansbyte :)

Kan vara så. Men vid det laget i juni borde väl alla fyra 330-kärror vara i drift och då kan dom väl vila för varandra. Men kanske ska 330 sättas in på andra destinationer som du skrev.

Är det inte så att SK har TVÅ avgångar CPH-EWR sommartid (en kvällsavgång från CPH). Kan ju spela in när det gäller tillgängligheten.

Toppen