Senaste nytt

På vilka linjer kan man flyga med widebody-plan inom Europa?

Senator

Moderator
Swiss kör en mix av A330-300/A340-300 på ZRH-LHR-ZRH nästan varje dag vad jag kan se. LX332/333 eller LX326/327. Jag skall troligtvis med LX332 om några veckor. Bokning via Swiss.com så är First-kabinen stängt. Men ExpertFlyer visar något annat.

Intressant. Ibland så har ju vissa bolag F kabinen öppen för bokning av sittplats för C passagerare men utan F-service. Rapportera gärna om du har möjlighet :)

Min erfarenhet med Swiss inom Europa men en B77W eller A340-300 ett fint rep som hänger bredvid platserna 4A och 4K :)

Men det är ett förstklassigt rep!

Ja ha, jag hade fel. Såhär ser min bokning ut från AMEX:

Swiss.PNG


Såhär ser det ut på Swiss.com

Swiss punkt com.PNG


Och på Lufthansa.com

Lufthansa.PNG


Det går alltså att boka av resebyrån, på Lufthansa.com men INTE Swiss.com :eek:
 

Senator

Moderator
En annan rutt jag upptäckte idag som jag skall flyga är FRA-BCN-FRA som går alla dagar ej måndag och onsdag. En härlig code-share soppa då det är en Air Dolomiti flight som utförs av Eurowings Discover med en A330-300. Den finns också som Lufthansa prefix som jag har bokat. Jag tog en för teamet för att testa detta på Lufthansa prefix.
 

Fredde18

Medlem
Ingen nyhet i sig men såg att Turkish är på väg mot Oslo med en 777 idag, TK 6017. Verkar vara en god blandning om man kollar närmsta tiden, mest A321 men även vissa dagar med A330, nån B777 och även nån B737.
 
Toppen