Jag har (tyvärr) en bokning med SAS gjord av en resebyrå i Singapore - det gäller ett anslutningsflyg ARN-FRA i Plus nästa vecka med anknytning till ett SQ flyg till SIN. Biljett fare basis är C, även på SAS sträckan (jag vet, slöseri med pengar med tanke på att man inte får en C produkt). Jag ringde nu under helgen från Singapore till SAS' EBG nummer, för att be dem lägga in mitt EBG nummer i bokningen för SAS flyget samt att reservera en sittplats. Resebyrån i Singapore kunde konstigt nog inte komma åt SAS flyget i bokningen, däremot gick det utan problem att komma åt LH flyget FRA-ARN på vägen till Stockholm. Den som svarar på SAS kundsupport säger (hör och häpna!!) att han är ny och inte vet hur man lägger in en sittplatsreservation...... Sedan säger han att han inte kan lägga in ett Eurobonus-nummer. För att göra det måste man ringa Eurobonus (d.v.s. tryckvalet för att att boka Eurobonusbiljetter). Jag frågar om han skojar, men han säger nej, så här är det. Ringer således Eurobonus-supporten, och de säger att de skall lägga in numret, men de kan inte välja en sittplats!. Är detta på fullt allvar SAS av idag? Man tar sig för pannan och blir deprimerad. Jag trodde att mardrömmen var att ha att göra med amerikanska bolag (UA, DL, AA) via telefon, men det är rena drömmen jämfört med att ha att göra med SAS.