Senaste nytt

Oväntat svar från Radisson Blu Riverside Hotel Göteborg

Blir en liten bump här. Ska bli intressant att se hur Riverside agerar i mitten på mars. Har bokat vanligt rum som CCG. Sätter min förhoppning till att första upgraden som CCG kommer där under 3 nätter
Inte för stora förhoppningar bara.
Är ingen vän av Riverside inte. Har heller inte blivit uppgraderad där

@Valley. Aha, blir första vistelsen där för mig mellan 13-16 mars. Ska vara på konferens på Chalmers och kände inte för att bo inne på stan. Hoppas på att vistelse och bemötande i alla fall är brao_O

Hmm, utan att vara intentionen verkar jag ha startat igång något ;). Är förväntningarna verkligen sådana så att annat hotell skall överläggas? Än så länge kommer jag ur bokningen..

Hmm, utan att vara intentionen verkar jag ha startat igång något ;). Är förväntningarna verkligen sådana så att annat hotell skall överläggas? Än så länge kommer jag ur bokningen..
Jag tycker att Riverside är det bästa hotellet i GBG, fräscha rum och bra standard, det finns bra poler på översta våningen där man kan slappa medan man dricker en öl.
Det enda du får vid en uppgradering till BC rum är lite bättre utsikt samt badrock.

/A

Riverside är ett mycket trevligt hotel med fräscha och trevliga rum samt bra frukost. Bra val tycker jag i GBG.

Vad gäller uppgradering så är det värt att komma ihåg att man inte alltid får en högre rumskategori då det beror hur hotellen vill applicera villkoren:

"Room upgrade is determined by the participating hotel depending on availability at time of check-in. Room upgrades vary by property and by room category, and may include a room in a preferred location, a room with a preferred view, or a recently renovated room. Concierge Elite members may be eligible for an upgrade to the next room category or to a standard suite, if available."

Riverside är ett mycket trevligt hotel med fräscha och trevliga rum samt bra frukost. Bra val tycker jag i GBG.

Vad gäller uppgradering så är det värt att komma ihåg att man inte alltid får en högre rumskategori då det beror hur hotellen vill applicera villkoren:

"Room upgrade is determined by the participating hotel depending on availability at time of check-in. Room upgrades vary by property and by room category, and may include a room in a preferred location, a room with a preferred view, or a recently renovated room. Concierge Elite members may be eligible for an upgrade to the next room category or to a standard suite, if available."

I Riversides fall så har jag fått som svar att deras policy är att _inte_ uppgradera CCG.

Håller med @Andreas.Net om att poolen högst upp är trevlig!
Har inte bott på några andra hotell i Göteborg så jag vet inte om det finns bättre alternativ!
(Har dock hört väldigt gott om Clarion post)

I Riversides fall så har jag fått som svar att deras policy är att _inte_ uppgradera CCG.

Nej, kanske inte till en högre kategori förutom i undantagsfall som nämnts tidigare men de "uppgraderar" om möjligt till bästa tillgängliga rum i bokad kategori enligt villkoren exempelvis rum med fördelaktig utsikt eller det senast nyrenoverade rummet.

Last edited:
Toppen