Senaste nytt

OurSASideas

Förslagen är redan sammanställda och ligger kategoriserade. Bollade med börnström för ett par veckor sedan, men sedan har jag haft så mycket att göra att jag behövt släppa bc.se lite och inte hunnit följa upp. :)

Verkar som om omröstningen inte startat ännu och då har jag ett litet förslag.

Klustra gärna frågorna (om det går) i "Allmänna Förslag" och "EB förslag" Ganska intressant att höra vad vi anser att vi vill ha som FF på SAS... Speciellt att jämföra vad man får på andra FF program.

Alternativt kan vi indela efter "My SAS Idea" kategorier

Förslagen är redan sammanställda och ligger kategoriserade. Bollade med börnström för ett par veckor sedan, men sedan har jag haft så mycket att göra att jag behövt släppa bc.se lite och inte hunnit följa upp. :)

Jag börjar komma tillbaka till verkligheten igen, så vi drar igång bollen snart igen.

Vi har haft utvecklare här (Arvid) för ombyggnad av menysystemet och en massa buggfixar då vi visste att SAS skulle göra ett utskick till 480.000 personer (igår) och vi behövde verkligen putsa på sajten. Blev två veckor med full fart här på kontoret och allt annat blev lägre prioriterat, nu väntar vi på besökssiffrorna :)

Tror att olika trådar vore det bästa, saknar speciellt en för EBG där vi kan ventilera bra/mindre bra förmåner och önskvärda förmåner.
Likaså tycker jag att debatten om en tex platinum nivå är intressant. Hur många finns det som dubblerar EGB kraven men ändå inte kan bli pandion... Tror att den frågan skulle vara viktig. Både med nivåer som borde krävas och vilka speciella förmåner dessa kunder borde få.

Jag börjar komma tillbaka till verkligheten igen, så vi drar igång bollen snart igen.

Vi har haft utvecklare här (Arvid) för ombyggnad av menysystemet och en massa buggfixar då vi visste att SAS skulle göra ett utskick till 480.000 personer (igår) och vi behövde verkligen putsa på sajten. Blev två veckor med full fart här på kontoret och allt annat blev lägre prioriterat, nu väntar vi på besökssiffrorna :)

Vad bra att det inte bara varit jag som varit borta från verkligheten ett tag då! :D

Jag antar att du menar detta mail som jag fick också med följande info:

2013-03-06 17-40-09.png

Tror att olika trådar vore det bästa, saknar speciellt en för EBG där vi kan ventilera bra/mindre bra förmåner och önskvärda förmåner.
Likaså tycker jag att debatten om en tex platinum nivå är intressant. Hur många finns det som dubblerar EGB kraven men ändå inte kan bli pandion... Tror att den frågan skulle vara viktig. Både med nivåer som borde krävas och vilka speciella förmåner dessa kunder borde få.

Det finns femtielva sådana trådar redan, SAS har redan svarat på en del förslag.
allting hänger tydligen på vad "fokusgruppen" tycker :rolleyes:

Jag fick en chans att tala med Mette som kändes väldigt professionell och öppen för förslag. Jag tog upp möjligheten att återkvalificera EBG varje gång man når 50k men hon sa att deras "fokusgrupp" som dom testar nya idéer på hade varit ointresserade av den möjligheten.

Jag föreslog även uppgraderings-vouchers varje gång man återkvalificerar men hon trodde tillgängligheten var för dålig för att det skulle bli användbart i praktiken och det skulle generera badwill.

Dom tittar dock aktivt på förslag för att förbättra EBG värdet och vill ha feedback från oss. Jag tycker vi borde starta en tråd och samla dom bästa förslaget i ett skriftligt förslag som vi lämnar över till Mette framöver. Ju fler som står bakom förslaget, desto bättre chans att vi får igenom ändringar.

http://www.businessclass.se/sas-eur...-ar-world-hotels-hotellpartner.html#post37698

Funderar på en till sak nu när SAS lämnat Business Class och Ekonomi Extra för SAS PLUS:

Borde det inte vara möjligt att uppgradera SAS GO till SAS PLUS även inom Europa med EB-poäng? Det går givetvis idag, men känns konstigt att man betalar för Star Alliance Business Upgrade, när kabinklassen inte finns (samt att det är med egna bolaget).

Jag förstår att SAS vill få in pengar hellre än poäng, men det vore trevligt om möjligheten fanns :) (?)

Funderar på en till sak nu när SAS lämnat Business Class och Ekonomi Extra för SAS PLUS:

Borde det inte vara möjligt att uppgradera SAS GO till SAS PLUS även inom Europa med EB-poäng? Det går givetvis idag, men känns konstigt att man betalar för Star Alliance Business Upgrade, när kabinklassen inte finns (samt att det är med egna bolaget).

Jag förstår att SAS vill få in pengar hellre än poäng, men det vore trevligt om möjligheten fanns :) (?)

Använd poängen för att köpa saker ombord så har du åtminstone nått en bit på väg till SAS Plus ;) För 10000-20000 poäng får man ju trots allt en del olika saker ur kafevagnen...

Toppen