Senaste nytt

Otrolig snabb efterregistrering av EuroBonus poäng

ulagun

Medlem
Hade några flighter med Swiss och Austrian där jag inte fått EB poängen registrerade.
Gick in på "missing points" sidan och lade in flygningarna. Förväntade att få vänta några veckor på poängen men till min stora förvåning och glädje kom poängen in på mitt konto efter bara någon minut.
Länge sedan jag efterregistrerade senast så något till det bättre måste ha hänt med denna hantering

Så där har det varit ett tag för mig (i de fall det verkligen funkar). Sedan kan man ju fundera lite på vad det är som gått fel i den automatiska registreringen eftersom det går så förbenat snabbt? Ligger alla transaktioner i en hög hos SK IT och väntar på att de skall claimas manuellt? All information verkar ju finnas annars skulle det inte gå så snabbt för det kan omöjligt vara någon människa inblandad i detta...

Om det inte funkar snabbt är det ju som att leva i en roman skriven av Kafka för att få poängen... :(

Letade upp valfri efterregistreringstråd och denna passar bra.
SAS har en inprogrammerat fel sedan några år på mina sträckor.
På utresan registreras alla mina 3 legs och på hemresan så registreras bara leg nr1.
Nu har det skett i 100% av tillfällena efter att jag återupptagit mitt flygande. 100% låter allvarligt, men det är bara två gånger hittills i år.

Grejen är det att jag fick en liten flashback efter dessa retroregistreringar som jag måste göra.

Det bökades och trilskades via telefon och även med dator då ”det inte fanns någon destination som hette UME”.

Det blir att skriva ut boardingkort och spara i fickan tills retroregistrering är utfört.
Jobbigt att hålla koll på för en virrpanna som mig.
Det positiva är att poängen/legs kommer in på 2 sekunder när man retroregistrerar. Annars hade jag nog tappat bort mig totalt.

Letade upp valfri efterregistreringstråd och denna passar bra.
SAS har en inprogrammerat fel sedan några år på mina sträckor.
På utresan registreras alla mina 3 legs och på hemresan så registreras bara leg nr1.
Nu har det skett i 100% av tillfällena efter att jag återupptagit mitt flygande. 100% låter allvarligt, men det är bara två gånger hittills i år.

Grejen är det att jag fick en liten flashback efter dessa retroregistreringar som jag måste göra.

Det bökades och trilskades via telefon och även med dator då ”det inte fanns någon destination som hette UME”.

Det blir att skriva ut boardingkort och spara i fickan tills retroregistrering är utfört.
Jobbigt att hålla koll på för en virrpanna som mig.
Det positiva är att poängen/legs kommer in på 2 sekunder när man retroregistrerar. Annars hade jag nog tappat bort mig totalt.

Haft samma problem på Flying Blue, fast tvärtom. Bara ett ben på utresan, hem inga problem.

Det har dock aldrig varit några problem att efterregistrera. Men jag har lärt mig att spara min boarding pass.

Jag har försökt efterregistrera en resa med Lufthansa på LH-stock nu i två veckor men får felmeddelande varje gång. Finns det något sätt att göra det över mejl istället för att försöka igen via hemsidan?

Toppen