Diamond-in-the-ruff
Medlem
Håller absolut med!Vatten på flaska och äta lagad mat. Behöver nog inte noja mer än så.
Behöver förstås flera argument på hemmafronten.
Håller absolut med!Vatten på flaska och äta lagad mat. Behöver nog inte noja mer än så.
Såklart är det så, jag var otydlig, TS skrev Bali och det var framförallt det jag syftade på. Vi har de senaste 7 åren kuskat runt i Asien med små barn (från ettårsåldern) i runt 9 månader sammanlagt. Bland annat har vi varit på Bali drygt 2 månader, då bott på allt från lyxhotell till avskilt uppe vid norra Bali. Som sagt så dricker vi såklart aldrig kranvatten. Däremot så har vi aldrig undvikit is, de allra flesta lokalbor vill ju gärna också undvika att bli dåliga så följer man bara strömmen av lokalbor så brukar det ordna sig. Vi hade inte kunnat undvika is eftersom barnen drack minst en vattenmelonjuice om dagen, och till den måste man ju ha is. Jag kan ibland noja när det gäller sallad, men det är oftast EFTER jag har ätit upp den och insett att jag har ätit sallad...Det är ganska avgörande vilket område vi talar om här. Att man brukar dricka vattnet ”utomlands” säger inte mycket. En bekant fick för många år sedan hepatit A av dricksvattnet i Riga.
Alltså, hon skall ju inte dricka kranvattnet, så vad är hon orolig för? Tycker hon det är jobbigt så ställ en flaska vatten i badrummet så kan hon ha den när hon borstar tänderna.Absolut!
Fru Diamond-in-the-ruff har läst om hur farligt kranvattnet är på Bali.
Jag hoppas jag bevisar henne fel![]()
Lokalbor i detta fall har en annan tarmflora än Skandinaviska mestarmarlokalbor vill ju gärna också undvika att bli dåliga
Bra förslag!Tycker hon det är jobbigt så ställ en flaska vatten i badrummet så kan hon ha den när hon borstar tänderna.
Hahaha. Gillar uttrycketSkandinaviska mestarmar
Kan vända på det och låta det handla om att dricka mjölkLokalbor i detta fall har en annan tarmflora än Skandinaviska mestarmar
Skönt att höra att ni klarade er så långtid, från att bli sjuka.