Karlssonskan
Medlem
Har bestämt mig för att överge orientexpressen tills vidare.
... och jag som såg framför mig ett resereportage, där du bla har din vita linne kostym på dig.
Har bestämt mig för att överge orientexpressen tills vidare.
Blir smoking och pianomusik i cocktailbaren på ett tåg på väg genom den sydafrikanska savannen istället.... och jag som såg framför mig ett resereportage, där du bla har din vita linne kostym på dig.![]()
De har höjt priset något, kostar drygt 7 tkr nu. Fortfarande prisvärt dock!Ett budget alternativ som är väldigt prisvärt och oerhört bra för det man betalar är premier Classe tåg mellan Johannesburg-Kapstaden tar ca 24 timmar ungefär ingår bla 3 rätters middag och egen kupe. Åkte detta för några få år sedan och då kosta det ca 1600kr enkel. Liiite mer prisvärt än samma pris för SJ mellan Stockholm-Göteborg![]()
Ah, bra där! Det blev autocorrect från ZAR till SAR när jag skulle räkna ut valutan i SEK. Tack för info!Hmm vart tittar du då?
Kostar fortfarande ungefär samma nu ca 2 tkr. Vänligen se; Premier Classe Timetable, Premier Classe Fares, Shosholoza Meyl
Det där beloppet hoppas jag att du hann med att debitera på SAS Eurobonus Mastercard Premium, med 50% extra poäng på alla utländska transaktioner nu i juli. Alternativt på ett nytt American Express Platinum kreditkort, som konstant ger 3 gånger så många Amexpoäng på transaktioner i andra valutor än SEK.$23650
Tack för tipset men många år sedan jag var skriven i Sverige. Körde just detta köp via ett av mina amerikanska kortDet där beloppet hoppas jag att du hann med att debitera på SAS Eurobonus Mastercard Premium, med 50% extra poäng på alla utländska transaktioner nu i juli. Alternativt på ett nytt American Express Platinum kreditkort, som konstant ger 3 gånger så många Amexpoäng på transaktioner i andra valutor än SEK.
Vilken drömresa!
Bokade precis Rovos i oktober mellan CPT-DAR i en Deluxe kupé för det nätta priset av $23650. Även om jag e allergisk mot Dar es Salaam så överlever jag nog ändå
#yolo