pep
Medlem
Dette emne er en hel videnskab, og de mønstre man finder har det med at ændre sig. Hvis man sælger billetter og de bedste/billigste perioder altid er forudsigelige, vil man jo ikke sælge meget uden for den "optimale" periode. Derfor er der dynamik og bevægelse i priserne. Hvis du bider dig fast på et enkelt selskab er det lettere at finde mønstre og tendenser, men stadig er man underlagt pludselige kampagner, pludseligt ændrede konkurrencesituationer (e.g. nyt, konkurerende selskb på ruten). Hårdt arbejde, held, og et godt netværk der er interesseret i samme sag er nok det bedste man kan gøre. De sidste 3-4 dage før afgang går priserne som oftest voldsomt op. Men ikke engang dette kan man være sikker på. Af og til skal man have is i maven, som @agehall siger. Jeg køber kun op til 6 månder forud, medmindre der er en kampagne which gives me an offer I can not refuse..Her kan jeg evt. købe op til 12 måneder i forvejen, men chancer ofte på billetter der ikke er refundable. Så i den sidste ende må man måske ændre planer og derved smide en del penge/billetter væk. Måske kunne man da have klaret sig næsten ligeså fornuftigt som hvis man kun havde købt "normalt" med sædvanlige, halvdyre, men refunderbare billetter...