Senaste nytt

Open jaw i olika klasser med t.ex. British Airways

Menar du att det skulle vara billigare åka business t/r än att ta economy dit?

I så fall blir det lurigt att välja, känner inte att business dit är värt riktigt så mycket, ska ju ändå inte sova mitt på dagen.

Håller med om att deras bokningssystem ser riktigt bra ut, när det inte är open jaw...där har de lite att jobba på.
Ingen har en riktig bra Open Jaw lösning tycker jag. Mitt tips är:
Kolla CPH-MIA-CPH datum du vill resa ut, samt villkorlig datum för hemresan. Notera vilken routing och pris du gillar på ut resan
Kolla CPH-LAS-CPH med villkorligt utresedatum, men med ditt riktiga datum för hemresan. Notera vilken routing och pris som funkar för dig

Boka detta... Om du bokar WT, kommer kanske ett förslag om att köpa till WT+. Bokar du WT+ får du kanske förslag om prisskillnad till CW. Inget bolag har löst det du vill online.

Det uppgraderingsförslag som Senator nämner kommer aldrig om man bokar Open Jaw. Det enda sättet som fungerar för att boka Open Jaw OCH mixa bokningsklasser är tyvärr att ringa BA. Du slipper dock betala bokningsavgift för telefonbokning eftersom du inte kan boka denna biljett online. Open Jaw-bokningar går inte heller att upgradera för avios eller med kontanter online. Det måste man också ringa och göra.

Jag skulle först göra en sökning på mixade bokningsklasser på ITA Matrix och när jag hittat den resa jag vill ha ringa BA och boka den.

Fick en av våra säljare att testa detta, inga problem! Det finns få siter som möjliggör både OJ och mixade bokningsklasser. Lättast är nog om du har en bra kontakt hos någon resebyrå och bokar där eller ringer BA som nämnt.

ex.

ba.png

Fick en av våra säljare att testa detta, inga problem! Det finns få siter som möjliggör både OJ och mixade bokningsklasser. Lättast är nog om du har en bra kontakt hos någon resebyrå och bokar där eller ringer BA som nämnt.

Ok bra att det funkar! Är klass under "BK" och "T"? (S,N ekonomi? I,J business?). Totalpris 15400 kr? låter ju fint :) Blir nog lite dyrare vid jul, men inte dubbelt så dyrt som BA-agenten sa!

Toppen