Senaste nytt

Open jaw bonusresa med Eurobonuspoäng

Jacob

Medlem
Då har jag fått bekräftat att open-jaw är möjligt.

Precis bokat in Stockholm-(SAS Business)-London-(ANA First)-Tokyo och retur Bangkok-(Thai First)-London-(SAS Business)-Stockholm.

Tyvärr fick jag inte ihop min önskade rutt Tokyo-Hong Kong (trots att både KVS och Expertflyer säger att det ska funka), typiskt, men valde att boka in det övriga så får jag göra ett nytt försök om någon dag igen.

Men ANA First Square ska bli kul att testa!
http://www.ana.co.jp/int/svc/w_en/f/seat/first_square/
 

Traveller

Medlem
Ja, det är ok om du flyger hem från samma land. Jag flög t.ex nu ARN-FRA-MIA nu men hem SFO-LHR-ARN.

Jacob, är du säker på att du kan flyga hem från annat land? Jag har fått info att det bara är från ett och samma land.
 

Dr. Miles

Expert
Ja, det är ok om du flyger hem från samma land. Jag flög t.ex nu ARN-FRA-MIA nu men hem SFO-LHR-ARN.

Jacob, är du säker på att du kan flyga hem från annat land? Jag har fått info att det bara är från ett och samma land.

Det bör inte vara något problem ifall man åker tillbaka från samma zon.
Jag har gjort Kina in/Japan ut med SAS EuroBonus poäng tidigare.
 
Ursäkta att jag drar upp en gammal tråd. Var i valet och kvalet att starta en ny tråd, men då hade någon sagt sök...

Gäller det fortfarande att det är ok med open jaw? Hade tänkt LH F till Chicago, köra ner till Texas och köpa en "ten gallon hat" och boots. Flyger sen hem från Dallas eller Houston. Funkar eller funkar ej?
 
Det vet nog inte SAS själva ens, men det vore ingen överraskning om så vore fallet.
Ok, så för att sammanfatta, du har ingen aning om svaret på min fråga. Däremot så svarade du på frågan med ett "ring själv och kolla". Tack för förslaget, kanske det finns någon annan där ute som faktiskt vet svaret på frågan?
 

Dr. Miles

Expert
Det som jag kan se i reglerna är att SAS EuroBonus tillåter endast Single Open Jaw.
Dvs Stockholm-Köpenhamn-Beijing // Shanghai-Köpenhamn-Stockholm är OK. Men Stockholm-Köpenhamn-Beijing // Shanghai-Köpenhamn-Göteborg är inte OK (Double Open Jaw).
Man kan dock boka det som två enkelbiljetter = det krävs 20% mer poäng än vanliga poängtabell.
 
Toppen