Senaste nytt

Online incheckning med SAS från Split

Flygplatsen var ett hett hav av budgetresenärer, trångt och stökigt. Folk låg på golvet och det gick inte undvika armbågar eller närkontakt med turister. Kö till disk för att köpa vatten och att gå på toa. Underbart när man har kavaj och en tvååring på armen.

Dvs, helt i linje med det klientel det nya SAS uppenbarligen vänder sig till. Lägg till några resvana personer i mixen och röran är total. ;)

Incheckningen på Split blev ganska strulig, vi lyckades aldrig checka in via nätet utan kom dit utan säten. Trots dedicerad Star Alliance Business Class checkin (Star Gold) tog det ganska lång tid att komma fram till disken. Sen blev det struligt för i SAS system hade min dotter biljett i eget namn men i flygplatsens system stod det bara "Little Child". Löstes på ett par minuter och samtal i den gula telefonen (min dotter kallade den för bananen).

Flygplatsen var ett hett hav av budgetresenärer, trångt och stökigt. Folk låg på golvet och det gick inte undvika armbågar eller närkontakt med turister. Kö till disk för att köpa vatten och att gå på toa. Underbart när man har kavaj och en tvååring på armen.

Hamnade på 20 D/E/F vilket lustigt nog var de allra sista platserna som fick servering ombord, alla vagnar möttes just vid oss :)

Dottern gillar SAS. Hon fick en liten katt på vägen ner och på returen fick hon ett "syskon" av annan färg, hon är stolt kattmamma nu.

Testade ni inte loungen efter security ?

Split Airport på helger är ingen höjdare... loungen är rätt ok. Fick dock besked senast EBG inte funkar...bara SEN.. Men jämfört med den kaotiska avgångshallen är den ett hav av lugn. Egen toa och diverse nötter, sprit, juice och öl.

Split Airport på helger är ingen höjdare... loungen är rätt ok. Fick dock besked senast EBG inte funkar...bara SEN.. Men jämfört med den kaotiska avgångshallen är den ett hav av lugn. Egen toa och diverse nötter, sprit, juice och öl.

Lounge? Dom tittade på mig som om jag bett om en resa till månen när jag frågade efter en lounge. Vilken miss!

Låter knas då SAS själva säger att man kan använda loungen enligt hemsidan.

Kunde själv inte prova den då jag flög inrikes och loungen är precis bakom passkontrollanterna.

Tror dere at jeg som reisende på charter med Croatia Airlines (*A selskap) med EuroBonus Gull, har mulighet til å komme meg inn i loungen på Split?

Förhoppningsvis är jag i god nog tid till flygplatsen för att sampla deras loungepolicy här på lördag.

Att SEN skulle funka men inte EBG låter ju bara för skumt.

Jag flög Croatia för 1 månad sen med A3*G
Fick komma in men blev dock utkörd då Kroatiens president kom :)

Toppen