Senaste nytt

Onödigt svår avbokning med Budget bokat med SAS

Som många noterat har hyrbilsbokningen på sas.se ändrats. Numera behöver avbokningen göras hos hyrbilsföretaget.

Förvånande behöver man ringa (!) Budget för att göra en avbokning. Värt att komma ihåg då de bara har öppet vardagar, kontorstid.
Fungerar hyrbilsbokning hos sas för er? Jag får bara felmeddelande efter jag fått upp resultatet och väljer en bil. Oavsett leverantör så får jag samma felmeddelande. Får ungefär samma sak i appen.
1706953867384.png

Fungerar hyrbilsbokning hos sas för er? Jag får bara felmeddelande efter jag fått upp resultatet och väljer en bil. Oavsett leverantör så får jag samma felmeddelande. Får ungefär samma sak i appen.
Visa bifogad bild 150126
Jag har fått samma felmeddelande. För någon vecka sen. Försökte två gånger till.

Efter någom timme hade jag tre stycken bokningsbekräftelser i mailen.... sån tur var avbokningsbara och med Avis (som var lätt att avboka online). Inte så bra system...

Passar på att ställa en relaterad fråga här, om man bokar hyrbil via sas.se - är bokningen fortfarande direkt med hyrbilsfirman då rent kontraktuellt? (Avis, Hertz, Sixt osv). Dvs kommer de hedra min medlemsstatus etc hos hyrbilsfirman?

Får upp förvånansvärt bra priser på sas hemsida jmf med hyrbilsbolagen (även med statusrabatt).

Någon som har bokat europcar genom sas Melli-plattform och fått samma meddelande när man försöker avboka?
1741184975894.png

Ändringslänken i bekräftelsen dirigerar direkt till
Europcars sida och villkoren säger följande:
The car reservation will be directly with the respective car rental provider
Jag hade inga problem att boka av hos Hertz när jag gjorde motsvarande bokning tidigare. Europcar går inte att få livesupport hos. Kundservice i Sverige kunde bara starta ett ärende och säger att de ska återkomma.

Jag hade samma problem som du, ville ändra från tre dagar till två hos Europcar.

Det slutade med att jag gav upp och betalade för tre dagar med tidig inlämning.

• Sad
Reactions: hco
Någon som har bokat europcar genom sas Melli-plattform och fått samma meddelande när man försöker avboka?
Visa bifogad bild 163166
Ändringslänken i bekräftelsen dirigerar direkt till
Europcars sida och villkoren säger följande:
The car reservation will be directly with the respective car rental provider
Jag hade inga problem att boka av hos Hertz när jag gjorde motsvarande bokning tidigare. Europcar går inte att få livesupport hos. Kundservice i Sverige kunde bara starta ett ärende och säger att de ska återkomma.
Avboka kan antingen göras på SAS hemsida, leta upp bokningen där. Ändringar går/gock inte där. Europcar chatt funkar också.

Toppen