Senaste nytt

Omvägen till Stockholm, i SWISS Business Class

Som jag tidigare nämnde höll servicen inte samma toppklass som man normalt kan förvänta sig på SWISS, främst då stewarden tycktes besvärad när jag bad om extra bröd och Champagne. Likaså fick jag en tillsägelse när jag plockade tre chokladbitar från korgen.

Det känns udda, har aldrig upplevt detta utan snarare tvärtom - att man får hela tiden förfrågningar om man vill ha mer bröd eller påfyllning.

Likadant med chokladen, har alltid varit fritt fram att plocka åt sig det man känner för. När jag frågade om Baileys med is så fixade pursern ett upplägg med roterade servetter och 5 chokladbitar runt om glaset. Så nej, SWISS har aldrig känts snåla enligt min uppfattning.

Det känns udda, har aldrig upplevt detta utan snarare tvärtom - att man får hela tiden förfrågningar om man vill ha mer bröd eller påfyllning.

Likadant med chokladen, har alltid varit fritt fram att plocka åt sig det man känner för. När jag frågade om Baileys med is så fixade pursern ett upplägg med roterade servetter och 5 chokladbitar runt om glaset. Så nej, SWISS har aldrig känts snåla enligt min uppfattning.
Jag delar samma intryck om servicen på SWISS, där de ofta är villiga att gå det extra steget och där det sällan snålas. Lyckligtvis var detta bara en engångsföreteelse. :)

Snubben framför mig i kön var SAS Pandion och det uppstod en rolig konversation mellan honom och gate agenten.

Agent: Business Class ticket or Gold?
Snubbe: No I only have this card which proves that I have no life.
Agent: [skratt]
Genialt! Hahaha, hvor er det gotdt!
Som jag tidigare nämnde höll servicen inte samma toppklass som man normalt kan förvänta sig på SWISS, främst då stewarden tycktes besvärad när jag bad om extra bröd och Champagne.
WHAT!? Det lyder helt absurd.

Til sammenligning blev jeg tilbudt vand, champagne, snacks, kaffe osv. 2-3 gange da jeg fløj GVA-CPH i august og det var altså efter der var serveret!
Likaså fick jag en tillsägelse när jag plockade tre chokladbitar från korgen.
Ej. Det er jo bare pinligt... Hvis der nu var sagt at de ville vende tilbage når alle havde fået så er det jo en anden historie, men det der lyder bare tåbeligt... Der virker ikke til at du har haft det bedste crew på den flyvning.

Det må visserligen röra sig om småsaker, men det är samtidigt de små detaljerna som särskiljer SWISS från resten, något som flygbolaget tydligt kommunicerar i sin värdeproposition. Kritiken må kanske låta outgrundlig, men det handlar ju trots all om vilka förväntningar man sätter hos kunden.
Det der adskiller Swiss fra konkurrenterne er detaljerne! IMHO er din kritik, desværre, berettiget. Du har ikke fået den service man normalt får.

Når det så er sagt.. 200 kr.. Ikke at det retfærdiggør mindre god service, men det gør det alligevel lidt mere spiseligt. :)

Tack för en trevlig rapport!

Skrattade gott åt:
Agent: Business Class ticket or Gold?
Snubbe: No I only have this card which proves that I have no life.
Agent: [skratt]

Toppen