Senaste nytt

Omfattande besparingar krävs för Austrian Airlines

De annonserar ganska friskt på Göteborgs busshållplatser, känns konstigt om de planerar att lägga ner trafiken.

Detta verkar ju kommit plötsligt, enligt Flyertalk skall man stärka London ( hur man nu får mera slots) samt Barcelona och inrikes Österrike. GOT,Donets och Sotchi läggs ner!? Tyvärr är väl GOT för smal destination, men som nämnts verkar linjen ofta gått bra i synnerhet med transfer till Östeuropa som ju är en av OS specialiteter. Man trodde väl OS även borde tjänat på att Malev försvann? Kanske Niki kan ta över...de flyger väl på CPH,OSL och ARN

Om man tar bort alla konstiga färgkombinationer ombord, levererar OS en mycket bra produkt inom Europa. Jag är bokat från BKK via VIE till ARN om 4 veckor. Jag hoppas man får till rörelsen igen.

Gällande satsningen på LHR är jo detta en konsekvens av att BMI lämnar LH gruppen och att därmed OS själva måste ta flygningar. Lite som LX nu gör på LON-BSL från maj.

Idag såg jag nya annonser om billiga biljetter till Asien på en busshållplats i Göteborg. Undrar vem som missat att de lagt ner trafiken till och från Landvetter.
Kanske de ska börja igen ;)...Vilken blunder, OS har förvisso code share på en del SAS flighter via CPH, men sen linjen las ner har det blivit mycke cjobbigare flyga till VIE, och en hel del bra östeuropatransfers som blivit sämre från GOT. Air Berlin / Niki...Servus ?

Last edited:
Kanske de sks börja igen ;)...Vilken blunder, OS har förvisso code share på en del SAS flighter via CPH, men sen linjen las ner har det blivit mycketcjobbigare flyga på VIE, och en hel del bra östeuropatransfers som blivit sämre från GOT

De verkar inte ha codeshare till Asien, i alla fall om man bokar på deras hemsida (provade till BKK).

Även på Avenyn vid Stora teatern skall det göras Austrianreklam :eek:

20120911_005023.jpeg

Last edited:
Toppen