Senaste nytt

Ombokningar, Optiontown och hur blir det med Eurobonus? Live!

Nu är det Glenliveten som går OT här, men det rätt intressant att LH har en lounge i Detroit. Det går ETT direktflyg om dagen härifrån som är LH. Sedan finns förstås möjligheten att flyga via amerikansk codeshare till NY, WAS mfl och vidare på LH. Men ändå. Under mina timmar här har alla människor omsatts. Verkar mest vara amerikaner med utländskt *A som går in och unnar sig.

Sedan lär det väl iofs periodvis krylla av tyska automotive-ingenjörer som skall till och från Detroit.

Tack, intressant att läsa. Nu stod jag med en UA-personal och första benet var i vanlig ekonomi, det var det andra som var uppgraderat. Så hon hade mest fokus på att få hem mig. Men här låter det ju som om jag skall kontakta Optiontown direkt för pengar tillbaka.

Detta rimmar för övrigt illa med EU 261/2004. Skulle vara intressant att driva ett fall till ARN.

Nej, dags att gå till gaten. Skönt i alla fall att se att mitt ursprungliga plan faktiskt blev så försenat som utlovat och att LH ser ut att ha vänt i tid även om de också var en timme sena hit. Vi hörs i Frankfurt mina kära bc:are, det är gött med lite stöd när resplanen går åt skogen...

Ja, de hade FlyNet. Men det blev aldrig av med surf, fick en bra stolsgranne som jag tjötade med under resan.

Framme i Frankfurt. Trött... Man hade nog sovit lite bättre i SAS Plus... Disken i loungen säger i alla fall också att jag åker på Y, och här bryter de ju på tyska, så nu litar jag på det...

Nu hade man varit hemma enligt den ursprungliga resplanen. Känns sådär att sitta ett par timmar till på en flygplats. Får försöka muntra upp mig med Becks och äggröra. :p

Men hör ni, det är United som har bokat ändringen då deras flyg är sent eller? SAS kan omöjligt (i mitt tycke) ansvara och vara återbetalningsansvariga för annat än uteblivna OptionTown. Att Flood skall ha "75% av biljettpriset enligt EU 261/2004" tillbaka av SAS för ett misstag som skapades av United har jag svårt att tro då SAS omöjligt ansvara för Uniteds leveranskapacitet.

Kärnfrågan är hur många timmar totalt Flood är försenat till sin slutdestination?

Men hör ni, det är United som har bokat ändringen då deras flyg är sent eller? SAS kan omöjligt (i mitt tycke) ansvara och vara återbetalningsansvariga för annat än uteblivna OptionTown. Att Flood skall ha "75% av biljettpriset enligt EU 261/2004" tillbaka av SAS för ett misstag som skapades av United har jag svårt att tro då SAS omöjligt ansvara för Uniteds leveranskapacitet.

Kärnfrågan är hur många timmar totalt Flood är försenat till sin slutdestination?

Mnja, SAS har väl ställt ut biljetten och är ansvariga gentemot Flood, och får rikta regresskrav mot UA senare?

Vad gäller Optiontown finns ju risken att det står i några villkor där att "i händelse av ombokning kan uppgraderingen återbetalas" eller motsv.

Mnja, SAS har väl ställt ut biljetten och är ansvariga gentemot Flood, och får rikta regresskrav mot UA senare?

Vad gäller Optiontown finns ju risken att det står i några villkor där att "i händelse av ombokning kan uppgraderingen återbetalas" eller motsv.

men, nu ställde väl United ut en ny biljett eller?

Toppen