Desamma!God fortsättning,
Jag bokade på F&F kampanjen senast ett par biljetter till EWR som julklapp för mig och frun
Nu vill hon hellre till MIA så går det att boka om bokningsklass A till annan destination eller är det bara att vaska biljetterna och köpa nya till rätt ställe?!?
Står det verkligen så i biljettreglerna? Jag har inte tillgång till F&F-reglerna men om det inte förbjuds så är det tillåtet. Senaste kopian av biljettregler jag hittar är från 2019 och i alla fall då verkar det vara tillåtet: https://www.businessclass.com/forum...st-30-september-2019.97829/page-2#post-834716Desamma!
Går icke att boka om till ny destination på den biljettklassen!
Så antingen boka av, och boka ny resa
Eller
Boka separat resa EWR-MIA
(Med mycket marginal pga separata bokningar)
Osvuret är bäst!Står det verkligen så i biljettreglerna? Jag har inte tillgång till F&F-reglerna men om det inte förbjuds så är det tillåtet. Senaste kopian av biljettregler jag hittar är från 2019 och i alla fall då verkar det vara tillåtet: https://www.businessclass.com/forum...st-30-september-2019.97829/page-2#post-834716
Så bara ring till SAS och be att få ändra till MIA (så länge som det är SAS-flyg endast, ej anslutning inrikes USA). Finns A-klass borde du betala endast ombokningsavgifter plus eventuell skillnad i pris (borde vara samma ungefär för F&F). Berätta här hur det gick!
Jag insåg nu att jag glömt bort en sak: När man bokar om destination så brukar priset räknas om till det pris som finns tillgängligt idag. Så om F&F-priset inte finns tillgängligt (dvs. utanför kampanjperiod) kan det vara att du får betala mellanskillnaden till dagens pris för den nya flygresan.Osvuret är bäst!
Jag pudlar och svarar istället att jag inte vet men tror inte att det går
@Foffer
Återkom gärna hur det gick!!!
Det är biljettreglerna som styr vad som är möjligt, ej biljettklassen. Så länge som din biljett är ändringsbar borde det vara möjligt. Ring SAS och kolla!Lånar den här tråden lite då min fråga är snarlik. Ska resa med SAS ORD-GOT men skulle hellre resa EWR-GOT några dagar senare om möjligt. Biljettklass på hemresan är Z (business smart). Gissar att detta inte är möjligt?