Senaste nytt

Ombokning av ett ben i poängresa möjligt?

Sardan

Medlem
Hej!

Jag har en poängresa bokad med en 2-4-1. Avresan är med SAS i ekonomi och hemresan är med star alliance (lufthansa).

Jag ringde både SAS och Talinn för att boka om avresan från ekonomi till plus men jag fick höra att de inte kan göra det. Stämmer detta? Om inte, hur kan jag gå tillväga för att boka om mig till plus.

Tacksam för svar!
 

LSH

Medlem
Hej!

Jag har en poängresa bokad med en 2-4-1. Avresan är med SAS i ekonomi och hemresan är med star alliance (lufthansa).

Jag ringde både SAS och Talinn för att boka om avresan från ekonomi till plus men jag fick höra att de inte kan göra det. Stämmer detta? Om inte, hur kan jag gå tillväga för att boka om mig till plus.

Tacksam för svar!
Det finns de i forumet som påstår sig ha bokat Plus som del av en Star Aliance-resa, men officiellt ska det inte gå. Finns inte ens något pris i tabellerna för detta. Du har två möjligheter som jag ser det:
1) Hitta en Businessbiljett på utresan (SAS eller annat bolag)
2) Avboka utresan och boka SAS Plus separat som en enkel. Detta är bara vettigt om du har Fly Premium eller en hög amexkuponger som ligger och skräpar.

Vad har du för destination och datum? Någon här kanske kan hjälpa dig att hitta bättre biljetter.
 
Toppen