Senaste nytt

Ombokning av bonusresa med EuroBonus

Vi har en inbokad resa CPH-LAX ut och YYC-CPH hem som förmodligen inte blir av innan sommaren. Kan man ringa SAS och ändra befintlig bokning (á 150:- per person) till t.ex. CPH-KUL och SIN-CPH eller finns det några regler för hur flexibelt man kan boka om en befintlig bokning?

Den väldigt vaga information jag hittar på SAS.se är "Vilka regler gäller för ombokning? Du kan boka om bonusresor upp till en arbetsdag före avgång så länge dina poäng inte har gått ut.".

Ändringsavgiften på 150 lär vara tillfälligt borttagen

Jag har flera gånger haft problem att boka om Flypremium bokningar, allt ser bra ut
det står att det kostar t.ex. 120 000 poäng och jag ska betala eller få tillbaka en eller annan krona.
När jag kommer till bekräfta händer ingenting annat än att det visas en röd prick ovanför ikonen.

Jag har misstänkt att det har att göra med att jag har haft för lite poäng på konton, för det som
sker när man bokar om är ju att det dras poäng och sedan får man tillbaka lika många.

Nu provade jag att avboka en annan bokning så att jag fick över 120k på kontot och provade igen
och då funkade det att boka om den andra bokningen.

Toppen