Senaste nytt

Ombokat flyg gör att vi missar connecting flight

nixa

Medlem
Du kommer inte kunna checka in ens. De korta flygen borde gå att lösa med lite kreativitet. Eftersom det är mer än 24 timmar till nästa dags flyg kan du inte göra det som stopover heller.

Jag råkade ut för något liknande en gång, och lyckades få en 25 timmars stopover som lösning. Kan vara den agenten som var extra schysst bara..
 
Jag råkade ut för samma sak i höstas fast på utresan. Blev ombokad till ett senare flyg, inga problem med drygt 25 h i Lissabon.
Riktigt trevlig start på resan blev det!
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Hachans

Medlem
Jag råkade ut för något liknande en gång, och lyckades få en 25 timmars stopover som lösning. Kan vara den agenten som var extra schysst bara..

Ja, det gäller att hitta någon som är schysst. På revenue är det inga problem att göra så. Men krångligare på bonusbiljetter.
 

Robe12

Medlem
Jag råkade ut för samma sak i höstas fast på utresan. Blev ombokad till ett senare flyg, inga problem med drygt 25 h i Lissabon.
Riktigt trevlig start på resan blev det!
Fick du betala hotellnatt själv eller löste TAP detta? Bokades biljetten om på LIS eller löste det sig innan?

Jag råkade ut för något liknande en gång, och lyckades få en 25 timmars stopover som lösning. Kan vara den agenten som var extra schysst bara..
Okej men då verkar det som att jag haft lite tur i detta och att det löser sig i LIS.
 

pswe

Medlem
Jag var i kontakt med SAS nyss och han kunde inte hitta någon resa från Cancun till Stockholm. Han sa även att vi skulle ha is i magen och se om det öppnade upp sig för en ny resa som vi kunde boka men annars ska vi åka som ursprungligen och att TAP får lösa det när vi kommer till LIS. Han borde ju ha nämnt att vi inte kan checka in Cancun för att tiden är så kort?
Tror tyvärr du fått fel uppgifter. Det kommer komma fler meddelanden när systemet reagerar på att bokningen underskrider minimitiden för bytet.
När är resan? Det påverkar ev dina möjligheter att få hjälp.
 

Robe12

Medlem
Tror tyvärr du fått fel uppgifter. Det kommer komma fler meddelanden när systemet reagerar på att bokningen underskrider minimitiden för bytet.
När är resan? Det påverkar ev dina möjligheter att få hjälp.
Okej hmm känns lite förvirrande. Men som inlägg ovan har personer haft liknande problem men fått 25 timmars stopover och blivit inbokade på en ny flight dagen efter utan några problem. Tycker ändå att agenten på SAS borde ha reagerat om det skulle vara fel.
Resan dit är 19 april och hem är 29 april i år.
 
Jag betalade övernattning själv, Melia precis vid flygplatsen. Buss in till Lissabon 100 m från hotellet. Ombokningen sköttes per automatik som jag accepterade, så borde det bli i ditt fall också.
 

Robe12

Medlem
Jag betalade övernattning själv, Melia precis vid flygplatsen. Buss in till Lissabon 100 m från hotellet. Ombokningen sköttes per automatik som jag accepterade, så borde det bli i ditt fall också.
Okej, tack för informationen. Då återstår det att vänta på mer information från TAP
 

Hachans

Medlem
Okej hmm känns lite förvirrande. Men som inlägg ovan har personer haft liknande problem men fått 25 timmars stopover och blivit inbokade på en ny flight dagen efter utan några problem. Tycker ändå att agenten på SAS borde ha reagerat om det skulle vara fel.
Resan dit är 19 april och hem är 29 april i år.

De personerna berättar inte under vilka tider eller omständigheter de fick ombokningarna. Under förra året var det fortfarande relativt lätt att få konstiga ombokningar etc pga pandemins härjningar. Har man bokat med pengar sitter man också i en helt annan sits. Och personalen på SAS kunde och ville mer.

Nu är biljettvillkoren betydligt hårdare, SAS har demonstrerat att man skiter i vilka skyldigheter man har gentemot resenären och hellre bokar av än om och det är betydligt färre platser.
 

majoren

Medlem
Okej hmm känns lite förvirrande. Men som inlägg ovan har personer haft liknande problem men fått 25 timmars stopover och blivit inbokade på en ny flight dagen efter utan några problem. Tycker ändå att agenten på SAS borde ha reagerat om det skulle vara fel.
Resan dit är 19 april och hem är 29 april i år.
Det tillhör de extrema undantagen att SAS beviljar mer än 24 h stopover. Har hänt mig en gång - och det höll på att sluta illa. Du är då tekniskt sett inte i transfer, vilket innebär att du måste plocka ut bagaget och checka in igen. I mitt fall var det dessutom inreserestriktioner pga covid (som skulle omöjliggjort för mig att plocka ut bagaget), men de hävdes turligt nog ett par dagar innan resan.
Men det är SAS, som ställt ut biljetten, som måste hjälpa dig att boka om. Och då måste du vara proaktiv och själv leta alternativ, då agenterna oftast inte gör det. TAP är inte kända för vare sig tillmötesgående eller service.

Noterar att det finns awards LIS-FRA den 30 maj på em och FRA-ARN på morgonen den 1 maj.
 
Toppen