Okej hmm känns lite förvirrande. Men som inlägg ovan har personer haft liknande problem men fått 25 timmars stopover och blivit inbokade på en ny flight dagen efter utan några problem. Tycker ändå att agenten på SAS borde ha reagerat om det skulle vara fel.
Resan dit är 19 april och hem är 29 april i år.
Det tillhör de extrema undantagen att SAS beviljar mer än 24 h stopover. Har hänt mig en gång - och det höll på att sluta illa. Du är då tekniskt sett inte i transfer, vilket innebär att du måste plocka ut bagaget och checka in igen. I mitt fall var det dessutom inreserestriktioner pga covid (som skulle omöjliggjort för mig att plocka ut bagaget), men de hävdes turligt nog ett par dagar innan resan.
Men det är SAS, som ställt ut biljetten, som måste hjälpa dig att boka om. Och då måste du vara proaktiv och själv leta alternativ, då agenterna oftast inte gör det. TAP är inte kända för vare sig tillmötesgående eller service.
Noterar att det finns awards LIS-FRA den 30 maj på em och FRA-ARN på morgonen den 1 maj.