Dennis Sivertsson
Medlem
Jag har en bokning med SAS: ARN-CPH-PVG-CPH-ARN
Jag fick idag ett mail där jag ombedes kontakta SAS då det skett förändringar i tidtabellen.
Flighten mellan PVG-CPH är inställd den 9 januari och de föreslår en ombokning till den 10:e januari. Har jag i detta fall någon rätt att kräva någon typ av ersättning efter resan, med exempelvis kostnader för extra hotellnatt eller att jag måste ta ut en extra semesterdag osv.
En annan fundering är även om detta ger mig en möjlighet till att kanske få min PLUS biljett uppgraderad till Business?
Tack på förhand!
Jag fick idag ett mail där jag ombedes kontakta SAS då det skett förändringar i tidtabellen.
Flighten mellan PVG-CPH är inställd den 9 januari och de föreslår en ombokning till den 10:e januari. Har jag i detta fall någon rätt att kräva någon typ av ersättning efter resan, med exempelvis kostnader för extra hotellnatt eller att jag måste ta ut en extra semesterdag osv.
En annan fundering är även om detta ger mig en möjlighet till att kanske få min PLUS biljett uppgraderad till Business?
Tack på förhand!