Senaste nytt

Ombokad hemresa men inte hela vägen hem

När jag vaknade på hotellet i Milano så plingade det till i telefonen med info om att jag hux flux blivit ombokad till en fight på söndag istället. Det innebär att jag inte skulle komma hem till Göteborg förrän sen eftermiddag så jag ringde återigen SAS och fick mig återbokad på 20.15-flighten till CPH ikväll och nu kunde han även boka mig på första söndagsflyget till GOT och hänvisade till SAS på Kastrup för att få ett hotellrum. Han erkände utan omsvep att jag är berättigad till 250 euro men att han inte kunde ta beslut om detta. Nu väntar jag bara på att bokningsbekräftelsen ramlar in i mailboxen.

När jag vaknade på hotellet i Milano så plingade det till i telefonen med info om att jag hux flux blivit ombokad till en fight på söndag istället. Det innebär att jag inte skulle komma hem till Göteborg förrän sen eftermiddag så jag ringde återigen SAS och fick mig återbokad på 20.15-flighten till CPH ikväll och nu kunde han även boka mig på första söndagsflyget till GOT och hänvisade till SAS på Kastrup för att få ett hotellrum. Han erkände utan omsvep att jag är berättigad till 250 euro men att han inte kunde ta beslut om detta. Nu väntar jag bara på att bokningsbekräftelsen ramlar in i mailboxen.

Nu börjar det ju likna något tråkigt bara att detta inte var första vändan i ärendet.

Det ska bli riktigt spännande att höra hur CPH hanterar ärendet. SAS CPH brukar ju kunna ta precis vilken vändning som helst beroende på personalens humör för dagen... :)

Tänkte bara uppdatera hur saker och ting avlöpt hittills. Jag landade på CPH lördag kväll och knatade ut till ankomstservice och förklarade mitt ärende. Efter lite knappande så ordnade de snabbt med övernattning på Park Inn och jag kom så planerat med på första flyget till GOT söndag morgon. Jag har via SAS Feedback-hemsida anmält mitt anspråk på ersättning enligt EU-regulationen och väntar nu med spänning på svar.

Som en liten sidohistoria så kan jag nämna att tvärs över mittgången på flyget CPH-GOT så satt ett amerikanskt par som var bland de mest arroganta jag stött på. Han stannade till vid den öppna dörren till cockpit både på väg in och ut ur planet för att småsnacka med piloterna om nåt jag inte hörde vilket stoppade upp hela kön bakom då det är för trångt för att ta sig förbi. Dessutom så satt damen och fipplade med mobilen under hela starten (utan att personalen uppmärksammade det) och toppade sedan med att plocka fram en sax och klippa naglarna så att flisorna rök medan vi taxade ut till startbanan.

Nu har SAS Customer Care äntligen kontaktat mig och jag har fått bekräftat att 250 Euro utbetalats till mitt konto så nu kan jag lägga detta bakom mig utan att gå och fila på hur man skulle formulerat nästa mail för att få det man redan från början haft rätt till :)

Saker om inte funkat som de skall enligt mina erfarenheter:
1. SAS borde se till att agenterna på Customer Contact Center kan hjälpa till med övernattningar när sånt här händer så att man vet att man har ett hotellrum som väntar när man landar istället för att man ska behöva gå och köa på ankomstservice och få besked.
2. Ingen av de jag talat med på SAS har upplyst mig om mina rättigheter enligt EU-direktivet.
3. Flighten var inställd flera dagar innan jag ens påbörjade min resa men det skickades inget meddelande om detta till mig förrän samma dag som den inställda flighten skulle avgått.

Toppen