Senaste nytt

Ombokad från SAS Plus till Lufthansa economy

TreD

Medlem
Jag har råkat ut för detsamma flera gånger och har således blivit blåst på det ursprungliga poängtalet och givetvis sträckorna. Det reducerad antalet poäng kommer in men när jag har kontaktat Customer(donot)Care så har min önskan att bli kompenserad upp till det ursprungliga poängantalet blankt avvisats. När jag likaväl stått på mig och klagat på beslutet så har jag inte ens mottagit ett svar. Min principiella fråga om varför man inte kan få sträckan tillgodoräknad har aldrig bemöts med ett svar.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Jag har råkat ut för detsamma flera gånger och har således blivit blåst på det ursprungliga poängtalet och givetvis sträckorna. Det reducerad antalet poäng kommer in men när jag har kontaktat Customer(donot)Care så har min önskan att bli kompenserad upp till det ursprungliga poängantalet blankt avvisats. När jag likaväl stått på mig och klagat på beslutet så har jag inte ens mottagit ett svar. Min principiella fråga om varför man inte kan få sträckan tillgodoräknad har aldrig bemöts med ett svar.

Det är dåligt hanterat och jag hade aldrig gett mig, poäng + något extra för det man gick miste om genom Plus konceptet.
 

Glenn E

Medlem
Exakt detta hände mig.
Du måste kontakta ebretro@sas.se för att få poängen.

Jag begärde även ersättning för nedgraderingen om rerouting enligt EU direktivet.
Det fick jag inte men jag fick ändå cirka 2700 kronor i ersättning för nedgraderingen ena vägen.
Det tyckte jag ändå var rätt ok för biljetten kostade cirka 3400 kronor.
Ersättningen fick jag via gold supporten.
 
Toppen